31 August 2006

Registrele de evidenta electronica a salariatilor se vor preda pana la 31 decembrie

Guvernul a decis amanarea termenului de depunere a registrelor generale de evidenta a salariatilor, de la 1 septembrie 2006 la data de 31 decembrie 2006. in urma deciziei de astazi a Guvernului, angajatorii vor mai avea un ragaz de patru luni sa depuna si sa completeze registrele generale de evidenta, in forma electronica.

In comunicatul Guvernului, remis NewsIn, se arata ca angajatorii au obligatia de a depune registrele electronice la inspectoratele teritoriale de munca. Registrele vor fi stocate intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.

Actul normativ a fost initiat de Ministerul Muncii, care explica in nota de fundamentare ca termenul s-a modificat din cauza timpului foarte scurt prevazut de lege pentru elaborarea solutiei informatice si pentru instruirea personalului. Intervalul de timp de la care trebuia inceputa completarea registrului electronic (1 septembrie 2006), este prea scurt pentru realizarea si implementarea aplicatiilor electronice si pentru instruirea personalului care sa completeze registrul.

Registrul general de evidenta a salariatilor a fost introdus in 2004, ca alternativa la cartile de munca. In prezent, angajatorii sunt obligati sa completeze atat registrul in varianta tiparita, cat si cartile, care nu au fost retrase. Programul pentru completarea si transmiterea registrului de catre angajatori se realizeaza de catre Inspectia Muncii si va fi distribuit gratis angajatorilor, care au obligatia de a infiinta registrul.

O alta obligatie a angajatorilor va fi si intocmirea unui dosar personal pentru fiecare dintre angajati. Dosarul va cuprinde actele necesare angajarii, contractul individual de munca sau actele referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca.

Angajatorii trebuie sa transmita registrul in forma electronica la Inspectia Teritoriala de Munca (ITM) pe a carei raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat sau in termen de cinci zile de la fiecare modificare operata.

Refuzul de a transmite registrele ITM-urilor precum si necompletarea acestora vor fi sanctionate cu amenda de la 2.000 la 5.000 de lei. Nu au obligatia infiintarii registrului misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale firmelor straine.



Citeste si