15 Ianuarie 2016

Nou termen pentru Monitorul Preturilor. Pentru inceput, doar in Capitala



Monitorul Preturilor ar urma sa fie functional pana la jumatatea acestui an si va putea cuprinde cate 3-4 produse alimentare din 70 de categorii, atat branduri, cat si marci private, iar retailerii vor transmite pe cale electronica preturile la produsele selectate, potrivit datelor transmise de Consiliul Concurentei.

Consumatorii vor avea la dispozitie, pana la jumatatea acestui an, un Monitor al preturilor - o platforma online unde vor fi afisate preturile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din cosul zilnic al populatiei. Prin afisarea acestor preturi, consumatorii vor putea compara si identifica magazinele cu cele mai mici preturi.

Monitorul va putea cuprinde cate 3-4 produse alimentare din 70 de categorii, atat branduri, cat si marci private, iar retailerii vor transmite pe cale electronica preturile la produsele selectate, potrivit datelor transmise de Consiliul Concurentei. Lansarea acestui proiect era initial anuntata pentru sfarsitul anului 2015.

“Acest site va fi gestionat de Consiliul Concurentei in parteneriat cu agentia de cercetare de piata Nielsen si cu GS1, pe partea tehnica”, a precizat Consiliul Concurentei.

Prin crearea acestui instrument, Consiliul Concurentei vizeaza cresterea concurentei intre retaileri si implicit scaderea preturilor. In prima etapa, va fi un program pilot care va viza doar magazinele din Capitala operate de marile retele din comertul modern, dar in viitor va fi extinsa aria de acoperire.

Nu trebuie sa le si placa

In prezent, Consiliul Concurentei este in discutii cea mai mare parte dintre marile lanturi de retail alimentar prezente pe piata si se asteapta ca toate sa se implice in acest proiect, chiar daca retailerii nu sunt prea entuziasmati.

“Este adevarat ca transparenta proiectului, faptul ca preturile de la mai multe magazine si pot fi comparate nu trezeste entuziasm la nivelul tuturor retailerilor. Cu toate acestea, se pare ca aceasta este tendinta in toata lumea, nu numai la noi si ca urmare, un asemenea instrument va aparea, indiferent daca retailerilor le place sau nu”, a precizat Consiliul Concurentei.

Pedepse de zeci de mii de lei

Pe de alta parte, Consiliul Concurentei arata ca exista deja un proiect de lege, initiat recent de un grup de parlamentari, care prevede ca marile magazine sa fie obligate sa transmita Consiliului Concurentei nivelul preturilor cu amanuntul la produsele alimentare, in vederea monitorizarii evolutiei acestor preturi. Potrivit proiectului, companiile care nu se vor conforma acestei obligatii ar putea fi sanctionate cu amenzi intre 20.000 si 50.000 lei.



Citeste si