22 Septembrie 2006

Berceanu: Privatizarea Tarom nu este o prioritate

Privatizarea Tarom nu reprezinta o prioritate pentru Ministerul Transporturilor, ci alinierea legislatiei de transport aerian la cea comunitara, a declarat ministrul Radu Berceanu, cu ocazia intalnirii cu omologul sau bulgar, Petar Mutafchiev.

"Prioritatea mea este sa pregatesc, in acest interval, mult prea scurt, care a ramas, pana la 1 ianuarie 2007, conformitatea regulilor romanesti cu cele europene. Pana in primavara anului viitor s-ar putea sa apara o serie de fenomene legate de dorinta unor operatori straini de a intra pe piata din Romania, de a face linii, concurenta, moment in care, fiind in UE, va trebui sa respectam acele reguli si nu ne vom putea opune, utilizand diverse metode", a adaugat ministrul transporturilor.

Persoanele fizice care nu au cetatenie romana si firmele straine vor putea detine peste 49% din capitalul social al TAROM, iar salariatii straini ai companiei pot deveni actionari, potrivit proiectului de lege pentru modificarea ordonantei privind infiintarea TAROM, aprobat miercuri de Executiv.

Guvernul a propus modificarea Ordonatei Guvernului 45 din 1997 privind infiintarea TAROM, pentru a elimina discriminarile pe criteriul nationalitatii dintre cetatenii romani si cei din spatiul UE si pentru a elimina barierele la libera circulatie a capitalurilor, care contravin dreptului comunitar.

Actul normativ privind functionarea si organizarea companiei Tarom prevedea unele reglementari restrictive privind cumpararea de actiuni iar acest lucru era in neconcordanta cu standardele Uniunii Europene. Modificarea actului normativ a fost necesara pentru realizarea unei privatizari ulterioare a companiei Tarom.

Pana in prezent, in cazul in care compania Tarom era privatizata, 5% din actiunile companiei puteau fi vandute doar angajatilor cetateni romani. Potrivit noilor reglementari aprobate miercuri in Guvern actiunile vor putea fi vandute si cetatenilor cu alte nationalitati.

Din acelasi motiv a fost modificat si articolul ce prevedea ca cel putin jumatate din numarul membrilor Consiliului de Administratie sa aiba cetatenie romana, noul act normativ eliminand aceasta obligativitate.

In momentul privatizarii Tarom, Guvernului ii revine responsabilitatea de a decide ce procent din actiunile companiei ii revine statului roman. Tot Guvernul va decide si strategia de privatizare a companiei.



Citeste si