6 Martie 2017

Antreprenoriat in stomatologie: cum sa cresti de la zero intr-o piata deja dezvoltata



Doua tinere au decis sa nu mai munceasca pentru cineva si sa-si deschida propriul business, dupa ce timp de 8 ani au muncit in mai multe clinici stomatologice private. Astfel doi ani in urma, Irina Gavrilut si Alina Crantea si-au deschis propriul cabinet stomatologic New Dental si au reusit sa inregistreze in 2016 o cifra de afacere de 280.000 de euro. Vezi in continuare povestea doctoritelor, relatata pentru wall-street.ro.

Dupa 8 ani de experienta, Irina Gavrilut si Alina Crantea si-au dorit sa trateze pacientii in propriul lor cabinet. “Eu si Irina am fost colege de facultate. Dupa terminarea facultatii am ramas prietene si ne spuneam tot timpul ca ne dorim sa avem propria noastra clinica stomatologica. Astfel am construit una de la zero”, a spus Alina Crantea.

Doctoritele au folosit un credit bancar, cu rata la furnizor, pentru a incepe afacerea. Prima investitie a fost peste 100.000 de euro, cu care au reusit sa acopere aproximativ 80% din ce si-au propus. Ulterior sumele au crescut, aparatura si echipamentele medicale fiind foarte scumpe.

Primul an de activitate a fost unul cu succes si au reusit sa inregistreze cifra de afaceri de 140.000 de euro, iar in 2016, aceasta cifra s-a dublat, ajung la 280.000 de euro. Pentru anul acesta, antreprenoarele estimeaza o crestere de cel putin 50% a cifrei de afaceri. Profitul afacerii este reinvestit in fiecare an, ele avand fiecare cate 50% din actiuni.

Pentru 2017, in planurile de afaceri ale clinicii intra dezvoltarea la maximum in actuala clinica. Asta ar insemna adaugarea a cel mult doua scaune stomatologice, in prezent fiind un numar de patru scaune. Bineinteles, Alina si Irina isi doresc sa deschida si a doua clinica in Bucuresti si totodata iau in calcul extinderea in afara tarii.

Clinica are peste 10 angajati, asistenti si medici, printre care Irina si Alina, dar si alti zece medici colaboratori. O parte din clientii clinicii sunt straini, din tari precum Italia, Marea Britanie, Spania si Franta.

“Majoritatea pacientilor nostri sunt din mediul urban, raportul barbati - femei este egal, au venituri medii si medii plus, sunt din multinationale, antreprenori, persoane publice, cu functii in management. Oameni cu o viata activa, constienti de beneficiile tratamentelor dentare”, a mentionat Irina.

In medie, in clinica sunt in jur de 30 de interventii pe zi si peste 600 de manopere pe luna. Cea mai scumpa interventie de pana acum a fost de 30.000 de lei.

Nu a fost simplu sa intre pe piata serviciilor stomatologice, capitala fiind deja dezvoltata in acest sector. Au pornit la drum cu ideea de a nu face niciun compromis de la calitate. Tinerele au amenajat clinica intr-un stil placut si relaxant, de exemplu, atunci cand pacientii stau pe scaunul de tratament se pot bucura de o priveliste anume, precum o padure sau nori pufosi de vara.



Citeste si