Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) - direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere - a recuperat pentru consumatori circa 125.000 euro în primele 3 luni ale anului 2024, cu peste 50% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, se arată într-un comunicat.

Conform unui comunicat al ANPC, în perioada menţionată, ECC România a instrumentat aproximativ 1.700 de solicitări sosite de la consumatori români şi circa 80 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor.

Structura reclamaţiilor primite a cuprins 5 domenii principale: 33% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 21% îmbrăcăminte şi încălţăminte; 14% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 13% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 8% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

"Faţă de anii trecuţi, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat, în primul trimestru al anului, o uşoară creştere, menţinându-se în vârful clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor", se menţionează în comunicat.

În acelaşi timp, la un nivel semnificativ crescut se situează şi numărul solicitărilor care vizează achiziţii online, fie că este vorba despre îmbrăcăminte şi încălţăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice. O uşoară scădere se remarcă în ceea ce priveşte achiziţiile destinate recreaţiei şi culturii, "ceea ce demonstrează o aşezare a pieţei după dezechilibrul puternic generat în anii pandemiei de Covid-19".

ECC România face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri