6 Martie 2017

Specialistii imobiliari: Cresterea interesului pentru proiectele de birouri din orasele secundare va crea un val de dezvoltari rezidentiale de calitate



Cresterea interesului pentru marile proiecte de birouri, in special a celor de clasa A, anuntate in orasele secundare, va crea un val de dezvoltari rezidentiale, iar acest lucru se datoreaza si schimbarii obiceiului de consum al clientilor, care au devenit din ce in ce mai exigenti si informati cu privire la solutiile de locuire pe care le cauta.

Aflata la cea de-a treia editie, conferinta (RE)Construct 2017 este evenimentul wall-street.ro dedicat pietelor imobiliare si a constructiilor si este realizat in parteneriat cu Sonae Sierra, Imobiliare.ro, Coldwell Banker, CEZ Vanzare si TP-Link.

Potrivit datelor Imobiliare.ro, In Bucuresti, Cluj si Timisoara sunt in constructie 332, 119, respectiv 108 ansambluri de locuinte noi, care se vor alinia cerintelor viitorilor angajati.

“Sunt orase in care exista o crestere certa a spatiilor de birouri clasa A. In urmatorii 2-3 ani sunt anuntati 150.000 mp de spatii de lucru in Timisoara. Este o crestere masiva a cladirilor de bioruri Clasa A, iar ele vor atrage angajati de clasa A, cu posibilitati materiale peste medie. Daca vin din afara oraselor, viitorii angajati vor avea nevoie de locuinte noi, iar in faza urmatoare, pe parcursul ce familia li se mareste vor cumpara spatii de locuit si mia mari. Ce vedem clar, este ca angajatii din domeniu IT sunt extrem de bine informati, stiu foarte bine piata, stiu foarte bine ce cauta, fac un research anterior achizitiei foarte amanuntit, iar dezvoltatorul trebuie sa raspunda unui astfel de consumator”, a declarat Adrian Erimescu (foto mai jos), CEO Imobiliare.ro.

In opinia specialistului imobiliar, cresterea de cereri va fi intr-o continua dezvoltare, iar investitorii trebuie sa targeteze astfel de clienti – pretentiosi si foarte bine informati.

“IT-istii sunt oamenii care muncesc cu castile pe urechi, nu sunt extrovertiti, prefera sa foloseasca chat-uri moderne, iar tu ca dezvoltator sau agent imobiliar trebuie sa vorbesti pe limba lor, sa ii intelegi”, a adaugat Adrian Erimescu.

La randul sau, Ovidiu Sandor (foto mai jos), CEO al Mulberry Development, unul dintre cei mai mari investitori imobiliari de pe plan local, sustine ca tanara generatie nu mai vede idealul de trai la marginea orasului.

“Generatia tanara vrea sa fie in centrul orasului, acolo unde sunt parcurile, scolile. Avem un numar foarte mare de solicitari de clienti care vor sa se mute de la casa, din cartiere bune si cauta sa se mute inapoi in oras. Vedem o diversificare a ceea ce oamenii vad prin modul de a locui. Trebuie sa vorbim despre o zona sau alta, un produs sau altul, dezvoltatorii la asta trebuie sa fie atenti. Statisticile de preturi nu sunt sanatoase, cu atat mai putin o astfel de clasificare. Noi ca industrie ar trebui sa iesim din mentalitatea de cost per metru patrat si sa ne axam pe solutia oferita”, a spus Ovidiu Sandor.



Citeste si