27 Aprilie 2017

Grupul Pro TV inregistreaza venituri in crestere cu 25% si devine cel mai profitabil pentru compania-mama



Grupul Pro TV, parte a Central European Media Enterprises (CME) a inregistrat in primul trimestru al anului 2017 un venit net in valoare de 38,9 milioane de dolari, reprezentand o crestere de 25% fata de aceeasi perioada a anului 2016, in timp ce compania-mama a ajuns la venituri nete de 135 de milioane dolari, in crestere cu 5% fata de anul anterior.

In ceea ce priveste profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA), grupul Pro TV a obtinut in primul trimestru al anului 2017 14,6 milioane de dolari, o crestere de 62% fata de aceeasi perioada a anului 2016.

La nivelul grupului, Romania este a doua piata pentru CME, cu venituri de 38,9 milioane dolari in primul trimestru din 2017, in crestere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Spre comparatie, prima tara – Cehia, a inregistrat venituri de 39,4 milioane dolari, in crestere cu doar 5%.

In schimb, afacerile grupului Pro TV au devenit cele mai profitabile pentru CME, in crestere cu 62% fata de primul trimestru din 2016, la suma de 14,6 milioane dolari. Urmatoarea piata profitabila este Cehia, cu 10,9 milioane dolari.

CME a avut in primul trimestru al acestui an venituri nete in crestere cu 5% la rate efective si 8% la rate constante, ajungand la 135 milioane dolari, dintre acestea aproximativ 39 milioane de dolari reprezentand veniturile grupului Pro TV, care include 9 televiziuni, Pro TV, Pro TV International, Acasa, Acasa GOLD, Pro Cinema, Sport.ro, MTV Romania si mai multe site-uri. Totodata, in operatiunile de pe piata romaneasca sunt incluse si posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chisinau si Acasa in Moldova.

Tot la nivelul companiei-mama s-au inregistrat venituri din exploatare in crestere cu 58% la rate efective si 68% la rate constante, ajungand la 12,3 milioane dolari, iar profitul operational inainte de depreciere si amortizare a crescut 29% la rate efective si 35% la rate constante, ajungand la 22,1 milioane dolari.

CME este o societate media si de divertisment care realizeaza afaceri pe sase piete din Europa Centrala si de Est cu o populatie totala de aproximativ 50 milioane persoane. CME difuzeaza 36 canale de televiziune in Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady si Ring.bg), Croatia (Nova TV, Doma, Nova World si MiniTV), Republica Ceha (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action si Nova Gold), Romania (PRO TV, PRO TV International, Acasa, Acasa Gold, PRO Cinema, Sport.ro, MTV Romania, PRO TV Chisinau so Acasa in Moldova), Republica Slovacia (TV Markiza, Markiza International, Doma si Dajto), si Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto si Kino). CME este tranzactionata pe Piata NASDAQ Global Select si la Bursa de Valori din Praga sub simbolul “CETV”.



Citeste si