8 Septembrie 2016

Proprietarul Jidvei schiteaza strategia pentru 2017: piata locala va creste business-ul cu inca 30%



Omul de afaceri constantean Claudiu Necsulescu, proprietarul Jidvei, cu afaceri de 29 mil. euro la nivelul anului trecut, a schitat strategia pentru 2017. Liniile sunt clare: crestere de 30% a business-ului, evolutie alimentata de investitii de peste 6 milioane euro realizate din acest an.

Jidvei, unul dintre cei mai importanti producatori de vin din Romania, a incheiat anul trecut cu afaceri de 29 milioane de euro, iar pentru 2016 crestere preconizata este de 30%. Evolutia este generata de investitiile realizate in ultimii zece ani, care depasesc 60 de milioane de euro.

Anul acesta bugetul de investitii a avut doua componente: exploatarea plantatiilor, care vine pe fondul crizei fortei de munca din agricultura – fiind considerata munca sezoniera – valoarea investitiilor ridicandu-se aici la peste 2 milioane de euro, respectiv componenta ce tine de modernizarea tehnologiei de vinificatie si imbuteliere, careia i-au fost alocate peste 4 milioane de euro.

”Cel mai important segment, pentru anul viitor, este sustinerea departamentului de vanzari, astfel incat sa obtinem o crestere de 30% a cifrei de afaceri. Strategia grupului vizeaza dezvoltarea portofoliului de produse, prin aceasta intelegandu-se inclusiv lansarea altor produse decat vinurile linistite”, detaliaza proprietarul Jidvei.

Vanzarile de vinuri super-premium cresc vertiginos. La fel si consumul casnic

O crestere importanta a business-ului vine din zona vinurilor super-premium, de peste 50%. O alta tendinta observata de Claudiu Necsulescu este orientarea consumatorilor spre vinurile seci si proaspete, alimentat si de consumul casnic.

”Nu in ultimul rand, consumul de vin in randurile persoanelor tinere a crescut, ceea ce deschide noi oportunitati pentru producatori, dar si provocari in ceea ce priveste modalitatile de a veni cat mai aproape de acest segment”, spune Necsulescu.

Producatorul din Alba exporta pe 14 piete, cele mai importante fiind Italia, Spania, SUA si Japonia. Cu toate acestea, ponderea exporturilor este de doar 6% din business, producatorul concentrandu-se pe piata interna. ”Nu am vazut niciodata exportul de vin ca pe un canal puternic de dezvoltare, ci mai degraba un element de control al pozitiei si de cunoastere a trendurilor internationale”, adauga proprietarul Jidvei.

Tot anul viitor, producatorul Jidvei intentioneaza sa demareze un proiect important in zona oenoturismului. ”Este o zona de activitate extrem de atractiva, cu un potential urias, care castiga din ce in ce mai mult teren si la noi in tara. Sunt convins ca acest segment va oferi perspective generoase si interesante de dezvoltare”, conchide Claudiu Necsulescu.

Jidvei este unul dintre cei mai importanti producatori de vin din Romania, cu 2.500 de hectare de vie si crame situate la Jidvei, Blaj si Balcaciu. Industria locala a vinului imbuteliat este estimata la 250-300 de milioane de euro. Vorbim insa de un grad de fragmentare foarte ridicat, in contextul in care exista circa 100 de jucatori locali.



Citeste si