20 Decembrie 2016

Dupa ce a amanat extinderea internationala, Tudor Tailor se pregateste de primul milion de euro



Tudor Tailor, business-ul made to measure fondat de Marius Dan si Alin Copindeanu in 2010, se pregateste sa incheie anul cu o cifra de afaceri de un milion de euro, in crestere cu aproximativ 15% fata de anul anterior. Brandul romanesc, ce anunta la inceputul anului ca sa se va extinde in afara granitelor, isi propune sa reia expansiunea internationala incepand cu 2017 si sa deschida cel putin o locatie noua.

“Anul acesta a fost mai bun ca 2015, am reusit sa pastram o crestere de pana la 15%, dar este din ce in ce mai greu sa cresti pe o piata matura, plina de competitori”, spune Alin Copindeanu, co-fondatorul si CEO-ul Tudor Tailor.

Brandul romanesc detine in prezent trei magazine in Romania, in Bucuresti, in hotelul Ramada Cluj si unul stradal in Timisoara. Peste 60% dintre vanzari au loc in magazinul din zona Floreasca, Bucuresti, inaugurat la sfarsitul anului trecut, in urma unei investitii de 150.000 de euro. Deschiderea acestui magazin, de altfel flagship-ul Tudor Tailor, a amanat extinderea internationala vizata de cei doi antreprenori inca de la inceputul anului 2016.

“Am preferat sa asteptam sa vedem cum evolueaza magazinul din Floreasca si apoi sa facem urmatorul pas in extindere, cand suntem pregatiti. Important este ce se afla in spatele cifrelor, care nu sunt intotdeauna relevante, iar audienta le intelege gresit. O cifra de afaceri nu inseamna profit, iar faptul ca nu ai un profit mare poate inseamna ca ai facut anumite investitii”, mai spune Copindeanu. Anul trecut, Tudor Tailor a inregistrat un profit net in valoare de peste 10.000 euro, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante.

Incepand cu 2017, brandul romanesc de costume barbatesti si articole vestimentare realizate pe comanda vizeaza sa reia procesul de extindere si se uita cu atentie la Marea Britanie si pietele emergente din zona de est a Europei. Astfel, pana la finalul anului viitor, cei doi antreprenori vor sa deschida cel putin o locatie internationala, in Marea Britanie sau intr-o piata emergenta, precum Sofia sau Belgrad sau chiar in Budapesta.

“Ne-a pus putin pe hold Brexit-ul, dar nu credem ca retailul va fi afectat. Obiectivul nostru pentru urmatorii doi ani este sa avem o prezenta internationala, asa am gandit business-ul inca de la inceput. Vindem online si in afara tarii, dar este importanta o prezenta, pentru a lua masuratorile clientilor, pentru ca acestia sa se convinga de calitatetea brandului, sa prinda incredere si ulterior sa comande online”, mai spune fondatorul Tudor Tailor.

Tudor Tailor a fost infiintat la inceputul anului 2010 de Marius Dan si Alin Copindeanu, doi tineri antreprenori. Investitia, de pana la 10.000 de euro, a provenit din surse proprii, iar ideea unui business axat pe realizarea costumelor pe comanda i-a apartinut lui Marius, care s-a inspirat in timpul unei vizite in Anglia.

In 2010, cand lua nastere Tudor Tailor, conceptul de made to measure nu era inca implementat in Romania. Sase ani mai tarziu, piata s-a dezvoltat, iar in prezent peste 30 de astfel de ateliere activeaza in Romania. “Cand pleci de la 0 e usor sa dublezi cifrele, in ultimii ani am crescut cu aproximativ 20%, dar fiecare crestere a fost sustinuta de o miscare startegica: fie am deschis o locatie noua, fie ne-am consolidat echipa, fie am introdus produse noi - am plecat de la costum de barbat si am ajuns sa avem un outfit complet, cu camasa, palton, pantofi”, spune Copindeanu.

Despre piata made to measure din Romania, fondatorul Tudor Tailor spune s-a maturizat intr-o perioada relativ scurta si o aseamana unui “red ocean”, plina de competitori: “Exista atat parti bune, cat si mai putin bune. Cei care isi fac treaba bine si sunt seriosi ajuta piata sa creasca, educa tot mai multi clienti, ii conving sa renunte la retailul clasic si sa se fie adepti ai hainelor pe comanda. Dar exista si competitori care nu isi fac treaba bine si astfel clientul asociaza o experienta negativa cu intreaga piata made to measure. Daca ei isi fac treaba bine, eu nu pot decat sa ii apreciez, daca doar copiaza si fura un portofoliu de clienti, nu cred ca vor avea un viitor prea mare”, incheie Alin Copindeanu.

Sursa foto: Razvan Baltaretu



Citeste si