22 Decembrie 2016

Cinci proiecte de autostrazi au avut termen 2016. Niciunul nu a fost terminat



Anul acesta, ar fi trebuit sa fie dati in folosinta inca 87,3 km de autostrazi, pentru ca Romania sa ajunga la 821 de km, insa din diferite motive nu s-a putut da drumul niciunuia dintre cele cinci proiecte.

Proiectul A3 Gilau - Nadaselu

Cei 8,7 km din autostrada A3 de langa Cluj-Napoca, Gilau - Nadaselu, construiti de catre UMB-Tehnostrade, nu au putut fi deschisi traficului rutier anul acesta din cauza unui pod peste Somes care nu a fost terminat. Pentru acest proiect suma alocata a fost de 59 de milioane de euro si a fost din bugetul de stat.

A10 Sebes - Turda Lot 3 si Lot 4

La finalul lunii august, Ministrul Transporturilor, Sorin Buse, a declarat ca autostrada Sebes - Turda va fi terminata pana la sfarsitul anului 2017, lucrarile fiind realizate pana acum pe loturile 2, 3 si 4, in proportie de 50%. Loturile 3 si 4 trebuiau finalizate anul acesta.

Autostrada A10 Sebes - Turda Lot 3 va avea 12,45 km, iar suma alocata este de 420 milioane lei. Constructorul este Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A.

Autostrada A10 Sebes - Turda Lot 4 va avea 16,3 km. Suma necesara proiectului este de 470 milioane lei. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH.

A1 Lugoj - Deva Lot 2 si 3

Problemele cu tunelurile si ecoductele au facut ca segmentele A1 Lugoj - Deva Lot 2 si 3 sa nu poata fi date in circulatie anul acesta.

Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva are 28,75 km si va fi realizat de catre JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA. Suma necesara este de 562 milioane lei.

A1 Lugoj - Deva Lot 3 va avea 21 de km si va fi construit de JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis. Lotul 3 va avea nevoie de un buget de circa 580 de milioane lei.

Evolutia numarului de km dati in folosinta in ultimii 5 ani:

2011: 57 km - 389 km

2012: 139 km - 528 km

2013: 108 km - 636 km

2014: 50 km - 687 km

2015: 46 km - 734 km

Sursa foto: Olaf Schulz / shutterstock.com



Citeste si