7 Februarie 2017

Producatorul Braiconf vizeaza micsorarea activitatii in lohn si se pregateste sa atace Statele Unite ale Americii, Italia si Germania



Producatorul de textile Braiconf, unul dintre cele mai longevive branduri romanesti de imbracaminte, intentioneaza sa se extinda pe piata internationala, atacand tari precum Statele Unite ale Americii, Italia si Germania. De asemenea, producatorul planuieste sa diminueze ponderea contractelor in lohn, care in momentul de fata reprezinta 80% din productia totala, in contracte finite pentru diversi retaileri folosind materia prima Braiconf, a declarat Dan Simionescu, presedintele Braiconf pentru wall-street.ro.

Cu o traditie de peste 60 de ani pe piata romaneasca, Braiconf a supravietuit datorita activitatii in lohn, care reprezinta mare parte din cifra de afaceri a producatorului. Astfel, 80% din productia totala se realizeaza in lohn pentru diversi clienti cu care fabrica braileana colaboreaza, in timp ce restul productiei reprezinta brandul propriu.

Pentru anul in curs, producatorul roman intentioneaza sa micsoreze aceasta pondere prin transformarea a cat mai multor astfel de contracte in cele de produse finite, adica in productia pentru retaileri folosind inclusiv materia prima Braiconf.

In ceea ce priveste cifra de afaceri inregistrata de Braiconf, pentru anul 2015 aceasta a fost de peste 8,2 milioane euro (36,5 milioane lei), in timp ce profitul inregistrat a fost de aproximativ 600.000 de euro (2,5 milioane lei). In 2016, Braiconf a inregistrat o crestere de 10% fata de anul anterior,

“Pentru 2016, am urmat un trend ascendent, usor peste cresterea inregistrata in 2015. Cu siguranta vom incheia anul cu rezultate comparative cu cele ale anului trecut”, a declarat Dan Simionescu.

Braiconf detine o retea de 16 magazine pe plan local. Valoarea cosului mediu in magazinele Braiconf este de 250 lei, in timp ce in magazinele de pe Calea Victoriei si cel din incinta Marriott, cosul mediu de cumparaturi este mult mai mare, iar pentru a sustine aceasta crestere, producatorul a dezvoltat colectii adaptate segmentului premium, precum costume made to measure, cu un pret mai mare cu aproximativ 30% fata de cel al costumelor de raft. Serviciul de made to measure este disponibil si in celelalte magazine Braiconf, insa doar pentru segmentul de camasi. Pretul mediu al unui costum din lana 100% este 3.000 lei, insa atunci cand in compozitie intra casmirul sau matasea naturala, un costum poate costa 5.000 lei.

Anul 2017 marcheaza incercarea producatorului roman de a intra pe piata internationala sub brandul propriu, tarile vizate pentru extindere fiind Statele Unite ale Americii, Germania si Italia. “Momentan ne concentram pe prospectarea pietelor si analiza atenta a oportunitatilor”, a mai spus Simionescu, declarand ca nu poate estima o data exacta a lansarii internationale, care depinde de mai multi factori economici.

Sursa foto: Oleksandr Berezeko/Shutterstock



Citeste si