15 Decembrie 2006

Autostrada Soarelui va fi gata in 2009, iar trenurile de mare viteza vor circula in 2017



Autostrada Soarelui va fi gata in 2009, lucrarile urmand a fi accelerate in acest sens. In schimb, refacerea infrastructurii feroviare va dura cel putin 10 ani, trenurile de mare viteza urmand sa circule in Romania dupa 2017

Lucrarile la Autostrada Soarelui vor fi accelerate, astfel incat in maxim doi ani si jumatate vor fi finalizate, a declarat Radu Berceanu, cu ocazia receptionarii lucrarilor pe tronsonul de autostrada dintre Fetesti si Cernavoda. "Pe tronsonul Drajna-Fetesti se va circula de la 1 mai 2007, astfel incat sa fie prins sezonul estival. intre Fetesti si Constanta, portiunea este destul de dificila, atat din punctul de vedere al reliefului, cat si din punct de vedere tehnic, dar se va revizui programul, astfel incat sa fie scurtat termenul de finalizare", a spus Berceanu, citat de NewsIn. El a mai precizat ca, de anul viitor, vor fi incepute lucrarile la centura ocolitoare a Constantei, aceasta facand legatura cu litoralul.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat ca in urmatorii doi ani vor fi inceputi 800 de kilometri de autoastrada, astfel ca in cinci-sapte ani Romania va avea o retea care ne va permite sa fim aproape de cea europeana. "Multumesc lui Berceanu pentru ca a cheltuit bani si pentru ca va cheltui si in anii urmator", a spus Vladescu, facand referire la fondurile alocate pentru constructia de autostrazi.

Referitor la constructia de autostrazi, Berceanu a mai spus ca, in 2007 vor fi analizate si pregatite primele parteneriate public-private, astfel incat, in 2008, sa fie semnate primele contracte. "Programul de constructie de autostrazi se face in functie de fondurile europene, bugetul Romaniei si imprumuturile externe. in urmatorii 10-12 ani, vom putea face cateva mii de kilometri de autostrada. E un termen lung, deoarece folosind aceste surse financiare se respecta regulile finantatorilor", a precizat ministul.

Berceanu a adaugat ca in 10 ani e posibil sa se construiasca 2.500 de kilometri daca vor fi puse in plicarea contractele public-private, dand ca exemplu Portugalia, unde s-au construit 2.200 de kilometri. "in 2006 s-au finalizat 17,6 kilometri de autostrada, la care se adauga alti 37 de kilometri de pe tronsonul Drajna-Fetesti. Anul viitor vor fi finalizati 70 de kilometri sar alti 400 vor fi in lucru", a subliniat Berceanu.

Romania va avea trenuri de mare viteza peste cel putin zece ani

Trenurile de mare viteza vor circula pe caile ferate din Romania, de-abia dupa ce va fi refacuta infrastructura feroviara, proces ce va dura circa zece ani. "In Romania, problema infrastructurii feroviare nu priveste extinderea acesteia (avem 16.000 de kilometri de cale ferata), ci priveste calitatea retelei feroviare. Abia dupa ce intr-o prima faza, care va dura cel putin zece ani vom reface infrastructura, vom putea sa avem trenuri de mare viteza pe liniile ferate din Romania", a mai spus Berceanu. El a adaugat ca, in prezent, se deruleaza un program finantat atat din bani de la buget, cat si din fonduri structurale, care este destinat refacerii infrastructurii feroviare.

"Intr-o prima etapa, ne propunem reabilitarea si nu constructia cailor ferate asa incat sa le aducem la un nivel care sa permita rularea trenuruilor de calatori cu o viteza de 160 km/ora si a celor de marfa cu o viteza de 120 de km/ora. Nu este o viteza extraordinara pentru Europa, dar este un prim pas, urmand ca apoi sa putem dezvolta si proiecte mai indraznete", a mai aratat ministrul Transporturilor. Potrivit acestuia, dezvoltarea infrastructurii feroviare depinde insa si de refacerea materialului rulant compus din vagoane si locomotive.

"Abia in a doua faza, dupa ce vom reusi sa aducem materialul rulant la un nivel care sa permita rularea la viteze mari, o sa ne gandim sa aducem in Romania si trenuri de mare viteza, pe masura ce reteua feroviara se va extinde din Europa de Vest catre Est", a mai subliniat oficialul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.



Citeste si