11 Martie 2019

Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier sustine campania de constructie de autostrazi din Moldova



Initiativa antreprenorului din Moldova care a construit primul metru de autostrada din regiune capata tot mai multi adepti. Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier (CTDS) s-a declarat solidar cu acesta si a sustine ca Romania dispune de specialistii ingineri care pot proiecta si construi autostrazi.

Totodata, CTDS a precizat ca Romania dispune si de companii de constructii care au resursa umana, materiala si tehnologica pentru realizarea autostrazilor.

Autostrazile din Romania au inghitit sume colosale de bani

"Toate autostrazile existente in Romania au fost construite in realitate de specialisti romani, companii romanesti si cu resurse romanesti. Cu toate acestea licitatiile sunt castigate de societati straine ce de multe ori nu isi onoreaza obligatiile fata de terti si care parasesc santierele atunci cand considera ca au incasat suficient. Tocmai de aceea ceea ce s-a construit s-a facut pe sume colosale de bani, cu mult peste preturile pietii", se arata intr-un comunicat de presa al Colegiului, citat de Agerpres.

Dirigintii de santier mai spun ca inginerii romani au construit in 25 de ani peste 400 de hidrocentrale si au realizat "una din cele mai mari flote comerciale maritime din lume".

"Acei specialisti exista si acum dar clasa politica din ultimul sfert de secol a creat o structura birocratica ce face imposibila realizarea unor structuri fizice. Birocratia excesiva si coruptia au facut ca la momentul de fata teritoriile romanesti sa nu fie legate intre ele printr-o retea moderna de drumuri, in conditiile in care dispunem de toate resursele nationale ca ea sa existe demult", mai precizeaza comunicatul.

Nu avem nevoie de studii de fezabilitate neconstruite

Colegiul Dirigintilor de Santier sustine ca romanii au nevoie de santiere deschise, autostrazi finalizate si drumuri moderne, nu de de birocratie, explicatii si studii de fezabilitate neconstruite.

"Moldova este la acest moment cea mai saraca regiune a Uniunii Europene desi pozitia de granita ar fi trebui sa o favorizeze. Iresponsabilitatea guvernantilor romani din ultimul sfert de secol a izolat peste sase milioane de romani, asta desi multi din ministrii Transporturilor au provenit chiar din aceasta regiune. Trebuie sa construim autostrazi si acest lucru acum, nu maine", se mai arata in comunicatul Colegiului Tehnic al Dirigintilor de Santier.



Citeste si