10 Decembrie 2021

Studiu: Înmulțirea vaccinărilor și lucrul de acasă au avut efecte asupra turismului: ce s-a întâmplat cu călătoriile



Evoluţia pozitivă a ratei de vaccinare la nivel global şi menţinerea flexibilităţii în piaţa muncii au contribuit la reluarea călătoriilor, astfel că numărul turiştilor care au mers cu avionul şi s-au cazat la hotel a crescut cu 50% în ultima parte a anului 2021 în comparaţie cu anul trecut, potrivit studiului Deloitte 2021 Holiday Travel Survey.

Potrivit sursei citate, cei care pot lucra la distanţă sunt mai dispuşi să călătorească pentru perioade mai lungi şi să-şi majoreze bugetul aferent vacanţei faţă de cel din 2019, comparativ cu cei care vor să se deconecteze complet de la activitatea profesională când călătoresc. Dintre cei care plănuiesc să şi muncească în timpul vacanţei, 75% îşi prelungesc excursia cu cel puţin o zi.

În ceea ce priveşte bugetul pentru cazare, aproape 60% dintre participanţii la studiul Deloitte spun că vor aloca aceeaşi sumă pentru călătorii ca şi în urmă cu doi ani, iar 21%, semnificativ mai mult.

Cei mai mulţi participanţi la studiu apreciază măsurile impuse de autorităţi pentru a limita răspândirea virusului, 64% fiind mai dispuşi să rezerve un zbor dacă purtarea măştii este obligatorie, iar 58% dacă se impune dovada vaccinării.

"Dorinţa oamenilor de a călători a revenit odată cu creşterea ratei vaccinării şi cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unităţi turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii indicatorilor de încredere în economia europeană. În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menţionată. Referitor la măsurile de siguranţă luate de autorităţile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. În România, ponderea este de 56%", a declarat Raluca Bâldea, partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum.

Cei care nu călătoresc invocă pandemia ca motiv principal, urmată de îngrijorările de natură financiară. Şi stadiul în care se află vaccinarea copiilor influenţează planurile de vacanţă, 10% dintre persoanele cu vârsta sub 55 de ani invocând acest motiv pentru renunţarea la călătorii, iar una din şapte evită unităţile de cazare.

De asemenea, atitudinea faţă de călătorii variază în funcţie de vârstă. Persoanele de peste 55 de ani manifestă mai multă prudenţă decât cele mai tinere - sunt mai puţine cele care călătoresc, iar excursiile lor sunt mai scurte.

Sărbătorile de iarnă sunt specifice revederii cu persoanele apropiate, astfel că 60% dintre participanţi spun că vor să organizeze o excursie care implică petrecerea timpului cu prietenii sau cu familia, iar 54% optează pentru cazarea la hotel sau într-o unitate privată. Cei care aleg să stea la hotel sunt motivaţi de încrederea în brand, de aşteptările cu privire la respectarea măsurilor de siguranţă şi de ofertele disponibile.

Studiul Deloitte 2021 Holiday Travel Survey a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de peste 6.500 de participanţi din SUA.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500 sunt clienţi Deloitte, prin intermediul reţelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de ţări şi teritorii.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesionişti.



Citeste si