27 Octombrie 2022

Peste 200 de zboruri cu întârzieri în perioada 20-26 octombrie pe Otopeni



Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a strâns datele pentru perioada 20-26 octombrie în care nu mai puțin de 226 de zboruri care au aterizat sau au plecat de pe Otopeni au avut întârzieri mai mari de 60 de minute.

Statistica CNAB ilustrează situația din Aeroportul „Henri Coandă” București în ultima săptămână. Astfel, în această perioadă, din cele 2.042 de zboruri, 226 au avut întârzieri ce au depășit o oră. Se iau în calcul atât decolările, cât și aterizările, indiferent dacă este vorba de curse regulate sau nu. Fluxul de pasageri din această perioadă a fost de 217.984 de pasageri pe fluxurile de plecări, sosiri şi tranzit.

Compania aeriană cu cele mai multe întârzieri înregistrate în ultimele șapte zile este Wizzair cu 150 de zboruri. Operatorul low-cost maghiar este urmat de Ryanair cu 32 de zboruri și TAROM cu 14 zboruri. Cu alte cuvinte, din totalul zborurilor din această perioadă, 11% au avut întârzieri de peste o oră și, dintre acestea, 66% dintre avioanele cu întârzieri au fost operate de Wizzair. Printre motivele cel mai des întâlnite se numără rotaţia aeronavelor sau lipsa echipajului, care constituie o problemă în 70% dintre situații.

Și la capitolul anulări Wizzair este în față, deși numărul total al anulărilor a fost redus. În total, CNAB a înregistrat șase anulări dintre care patu pentru Wizzair (motive tehnice şi grevă pe aeroporturile de destinaţie din Italia), iar Air France (motive tehnice) şi Austrian Airlines (lipsă echipaj), au avut câte un zbor anulat fiecare.



Citeste si