1 Noiembrie 2022

Atenție la super-reducerile specifice Black Friday. Ce recomandări face ANPC pentru perioada actuală



Cumpărătorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este şi Black Friday, dar şi să consulte site-urile care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, recomandă directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.

"Pentru a beneficia de (...) reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday. De asemenea, recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs (...). Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră", a scris Paul Anghel pe reţeaua de socializare.

Reprezentantul ANPC recomandă de asemenea citirea recenziilor privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Astfel, comerciantul este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul, mai arată reprezentantul ANPC.

Cât priveşte preţul redus, acesta trebuie să fie inferior preţului de referinţă/preţului anterior, care reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceeaşi suprafaţă de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preţ.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, mai arată Paul Anghel.

"Pentru siguranţa contului dumneavoastră, când doriţi să achiziţionaţi online cu plata prin card bancar, căutaţi "https" în adresa URL şi o pictogramă de lacăt în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteţi niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiţi orice corespondenţă care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru", subliniază oficialul ANPC.

Cât priveşte returnarea produselor, potrivit reprezentantului de la Protecţia Consumatorilor, în cazul magazinelor clasice, legea nu permite renunţarea la contract. Odată achiziţionat un bun, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia rambursată decât dacă este defect, aplicându-se regulile privind garanţiile.



Citeste si