18 Septembrie 2007

Vosganian: Discutiile privind taxa auto se apropie de final

Ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, a declara ca discutiile despre taxa de inmatriculare se apropie de final si, potrivit ministrului, pozitia Romaniei este argumentata, Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) prezentand toate informatiile cerute de Comisia Europeana.

"Taxa va fi destinata pentru activitati de protectia mediului si nu exista intentia ca aceasta sa fie transformata intr-o alta taxa", a spus Varujan Vosganian.

Surse oficiale au declarat, saptamana trecuta, pentru NewsIn, ca Finantele vor transmite CE, in cadrul discutiilor pe tema taxei auto, doua studii referitoare la piata autovehiculelor, cerute de aceasta la sfarsitul lunii iulie si realizate de Uniunea Societatilor de Asigurare Reasigurare si Comisia de Asigurari.

Cele doua documente au fost solicitate de expertii europeni pentru a constata daca valorile folosite de Finante in grila de calcul a taxei de inmatriculare corespund gradului de uzura pe care il iau in calcul asiguratorii romani. In primavara, Finantele au transmis Comisiei Europene un studiu pe aceeasi tema realizat de Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto. Comisia a cerut mai multe documente realizate de organizatii independente pentru a avea termeni de comparatie la datele Finantelor. Potrivit acelorasi surse, evaluarile USARR sunt foarte apropiate de cele ale Finantelor.

Taxa de inmatriculare auto a devenit, din martie, obiectul unei proceduri de incalcare a tratatului de aderare declansata de Comisia Europeana.

Corespondenta si negocierile dintre autoritatile de la Bucuresti si reprezentantii Comisiei Europene au inceput imediat dupa initierea procedurii. CE a apreciat ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.

Potrivit procedurii, guvernul roman avea la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa auto conform cerintelor CE, inainte ca forul european sa treaca la a doua etapa care consta in transmiterea unei scrisori de argumentatie, "reasoned opinion". Aceasta contine recomandari precise ale modului in care trebuie modificata taxa. in urma discutiilor cu partea romana, CE a considerat ca nu este inca necesar sa avanseze procedura care va inceta numai dupa ce legislatia romaneasca va fi aliniata dispozitiilor europene.



Citeste si