3 Noiembrie 2010

Revista presei de business: Cum a mancat generatia fast-food 2 mld. euro



Citeste ce scrie astazi presa de business si care sunt cele mai importante subiecte ale zilei.

Romanii mananca hamburgeri, saorme, falafel si kebab in valoare de 2 miliarde de euro pe an, in timp ce "efortul" de a arde caloriile depuse ii costa doar 270-300 milioane de euro, titreaza Gandul. Tradus in produse fast-food, de exemplu, un abonament lunar la sala costa cat 50 de hamburgeri de 2,5 lei si cat 13 saorme de 10 lei. Cu alte cuvinte, pe piata fast-foodului se cheltuie anual sume de 15 ori mai mari comparativ cu sportul.

Ziarul Financiar scrie despre decizia Bancii Nationale de a lasa neschimbate dobanda-cheie la leu si rezervele minime pe care bancile trebuie sa le constituie. Astfel, dobanda-cheie la leu a ramas la pragul de 6,25%.

In goana dupa clienti, operatorii de telefonie mobila apeleaza in ultima vreme la o metoda destul de intalnita in strainatate si anume cea a contractelor incheiate prin telefon, informeaza Capital. Daca ai acceptat telefonic prelungirea contractului la telefonia mobila nu trebuie sa iti faci griji deoarece aceste contracte nu prezinta valoare juridica daca se ajunge in fata ANPC sau in instanta.

"Pretul apartamentelor isi continua declinul" titreaza Evenimentul zilei. Valoarea unui metru patrat util a ajuns, in octombrie, la cel mai mic nivel din ultimii doi ani si jumatate, adica la o medie nationala de 1.070 de euro, mai putin cu 3,1% fata de luna septembrie.

Adevarul realizeaza un clasament al locurilor de munca mereu vacante. Chiar daca e criza, somerii indemnizati nu se inghesuie sa ocupe locurile de munca disponibile daca sunt prost remunerate. Salariile mici fac mult mai atractiva indemnizatia de somaj. Joburile in confectii sunt cele mai ocolite, intrucat sunt temporare si retribuite cu 600 de lei brut.

Firmele de avocatura de business independente Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), Musat & Asociatii si Salans si White&Case, dintre cele internationale care activeaza in Romania, vorbesc in Money.ro despre cum isi recruteaza juniorii si cum poti deveni atractiv pentru o casa de avocatura de top.

Controversat, speculant, oportunist. Dinu Patriciu a ajuns in postura de cel mai bogat roman profitand de conjuncturi, anticipand si, dupa cum spune chiar el, incercand sa multumeasca pe toata lumea, scrie Dailybusiness.ro, trecand in revista cateva din "lectiile" sale pentru cei care vor sa-si deschida o afacere.

Dupa ce anul trecut si-a incercat norocul pe CNN si Eurosport, cand au fost derulate cele mai costisitoare campanii de promovare exter­na a Romaniei, de 1,5 mil. euro, dar numarul de turisti straini s-a diminuat cu 13% fata de 2008, turismul autohton va fi promovat si pe canalele new media, ne informeaza Financiarul.



Citeste si