Cum cresc companiile din Romania pe timp de criza?
Cum au reusit sa creasca in criza companiile de top din Romania?
Cele mai performante companii din Romania in ultimii doi ani au depasit efectele crizei, in majoritatea lor, prin reducerea costurilor si prin consolidarea relatiilor de afaceri cu clientii, furnizorii si partenerii, arata studiul realizat de Ernst & Young.
Toate companiile incluse in studiu, care au crescut si au avut succes in conditii de piata dificile, considera in unanimitate ca angajatii lor sunt foarte importanti si ca performantele obtinute de companie se bazeaza pe abilitatile si competentele echipelor lor.
O noua viziune de crestere pentru viitor: inovatie, adaptare a proceselor operationale si recalibrarea structurii organizationale
Cu toate acestea, companiile performante sunt constiente ca schimbarile ce vor aparea in preferintele consumatorilor vor necesita raspunsuri substantiale si de impact: 42% cred ca inovatia va fi raspunsul, 35% estimeaza o nevoie de adaptare a proceselor operationale, impreuna cu recalibrarea structurii lor organizationale (27%).
In eventualitatea unor scenarii de stagnare sau declin al pietei, majoritatea companiilor de succes sunt pregatite sa-si mentina pozitia actuala, in timp ce 40% intentioneaza sa abordeze o strategie de transformare a pietei prin inovatie. Doar 3% se gandesc sa paraseasca piata in aceste conditii, in timp ce 8% ar apela la finantare externa, pentru a-si consolida pozitia.
Studiul "O noua viziune de crestere", dezvoltat de Ernst & Young Romania impreuna cu Solutii Avansate si Griffiths Management School din cadrul Universitatii Emanuel din Oradea, se bazeaza pe un sondaj realizat la sfarsitul lunii octombrie 2011, in randul a 172 de companii cu performante notabile in industria lor sau in aria lor geografica (profit pozitiv in anul 2010). Dintre companiile intervievate, 47% sunt cu capital romanesc, in timp ce 53% sunt companii straine.
Studiul integral poate fi consultat in detaliu in anexa.