14 Martie 2006

ING Bank: cota de piata de 5,3 la suta

Divizia din Romania a Grupului ING a inregistrat venituri nete de 73,8 milioane euro (269,39 milioane lei noi) in 2005, cu un rezultat brut de 17 milioane euro, activele totale ale bancii atingand 1,84 miliarde euro.

"Anul trecut a insemnat pentru noi o crestere solida, neinfluentata de volatilitatea pietei sau de tranzactii intamplatoare, mai ales ca suntem pe primul loc intre bancile de tip greenfield din Romania", a declarat, luni, cu ocazia unei conferinte de presa, directorul general adjunct ING Romania, Misu Negritoiu.

ING Romania a avut, in 2005, o cota de piata de 5,3 la suta, in crestere cu 45 la suta fata de 2004, situandu-se pe locul patru in sistemul bancar romanesc, primele locuri fiind ocupate in ordine de Banca Comerciala Romana, BRD si Raiffeisen Bank. De asemenea, ING Romania a inregistrat o cota de piata de zece la suta din totalul serviciilor bancare pentru companii, banca fiind lider pe piata de servicii bancare electronice ING Online si ING Self Bank.

Potrivit Rompres portofoliul de credite a crescut in 2005 cu 42 la suta, conturile curente s-au majorat cu 31 la suta, iar numarul depozitelor a atins nivelul de 46 la suta.

"Rezultatele noastre nu au fost spectaculoase, insa am depasit cresterea pietei pentru ca ne-am concentrat pe serviciile pentru companii si populatie, astfel incat am inregistrat un ecart de unu la suta intre venit si rezultatul brut", a precizat Misu Negritoiu.

Directorul gereral adjunct ING Romania a spus ca ING a lucrat in acest an cu dobanzi destul de mici, in conditii de crestere solida.

"In conditiile vitrege de anul trecut activele au crescut normal. Nu veti gasi active umflate sau tranzactii internationale", a explicat Negritoiu.

In 2005, ING Romania a participat ca aranjor sau aranjor mandatat in tranzactii importante precum Vodafone (Connex), in valoare de 200 milioane de euro, Carrefour (100 milioane euro), ALRO (45 milioane dolari) si listarea la bursa a companiei Flamingo (45 milioane lei noi).

Anul acesta, ING isi propune sa continuie ritmul de deschidere a sucursalelor pentru segmentul corporate, numarul acestora urmand sa atinga 25 de sucursale in 10 orase noi, si retail, in prezent fiind deschise 90 de oficii ING pentru populatie. Pana la sfarsitul lui 2006 vor fi deschise inca 70 de unitati self banking in 30 de orase.

ING va continua sa introduca produse noi, precum factoring si debit direct. Va fi lansat cel mai bun pachet de servicii bancare pentru IMM-uri. Divizia de leasing a bancii va fi, de asemenea, dezvoltata, ca si produsele bancare electronice.

Grupul ING a inregistrat, in 2005, un profit net de 7,2 miliarde euro, in crestere cu 25 la suta fata de 2004, ocupand locul 13 in topul mondial al bancilor, respectiv locul cinci in Europa, cu o valoare de piata de 64,5 miliarde euro, a spus presedintele ING Romania, Dirk Serbruyns.



Citeste si