8 Iunie 2012

Banca Transilvania: "Nationalismul romanilor ne ajuta". Active de 500 mil. euro in private banking



Banca Transilvania a ajuns sa aiba 1.800 de clientii de private banking, segment la care au acces doar investitorii cu fonduri de peste 100.000 euro, ajutata de tendinta din ultimii ani a romanilor de a se orienta spre branduri romanesti, spun oficialii bancii.

“De la infiintarea din 2008 a diviziei de private banking am ajuns la circa 1.800 de clienti care au active de peste 480 milioane euro. In prezent majoritatea isi mentin economiile in depozite, avand in vedere ca ultimii ani au fost caracterizati de o incertitudine destul de ridicata”, a declarat Anca Craciun, sefa diviziei de private banking din Banca Transilvania.

Evenimentele macroeconomice negative din pietele internationale i-au determinat pe o buna parte din investitorii locali sa prefere marcile autohtone cunoscute, acest lucru simtindu-se si la nivelul Bancii Transilvania, spune Andrei Dudoiu, directorul executiv al bancii.

“Am beneficiat de un sentiment de nationalism mai puternic care exista in randul romanilor dupa problemele care au aparut in ultimii doi ani la nivel international. Anul trecut am crescut cu 15% pe private banking, iar in 2012 ne asteptam la o crestere de 20%, ca volum si valoare a activelor administrate”, mentioneaza Dudoiu.

Banca Transilvania (TLV) a inchis primul trimestru din 2012 cu un profit net de 91,8 milioane lei, in crestere cu 73% fata de perioada similara de anul trecut.

Banca este evaluata la 1,56 miliarde lei (350 milioane euro), avand in vedere cea mai recenta cotatie a titlurilor TLV pe Bursa.



Citeste si