6 August 2013
TOP 10: Riscuri si oportunitati din industria asigurarilor in 2013
Cel mai recent studiu EY a identificat primele 10 riscuri importante cu care se confrunta industria de asigurari si oportunitatile pe care asiguratorii le pot valorifica. Studiul se bazeaza pe un sondaj la care au raspuns executivi din peste 65 de companii de asigurari de la nivel global, care au impartasit ideile si perspectivele lor privind principalii factori care vor influenta industria in urmatorii cinci ani.
10. Costurile de capital / Apogeul retelelor de socializare
Oportunitate: Apogeul retelelor online de socializare. Pe masura ce se adapteaza nevoilor audientei tinere, foarte prezenta pe retelele online de socializare, asiguratorii trebuie sa isi regandeasca produsele pentru o populatie care imbatraneste, pentru a raspunde mai bine clientilor care se apropie de momentul pensionarii.
9. Riscul operational / Cresterea exponentiala a informatiilor
Oportunitate: Cresterea exponentiala a datelor si a intrumentelor de analiza. Studiul arata ca executivii de top si companiile au o imagine foarte realista asupra mediului in care opereaza si asupra provocarilor industriei.
8. Schimbarile fiscale / Personalizarea politelor de asigurare
Oportunitate: Personalizarea medicamentelor si a politelor de asigurare. Intr-o lume in care fiecare consumator se asteapta la personalizarea produselor si serviciilor oferite, instrumentele analitice aflate la dispozitia asiguratorilor permit un nou nivel de personalizare, care era imposibil anterior.
7. Recrutarea de talente / Impactul schimbarilor demografice
Oportunitate: Impactul schimbarilor demografice la nivel global. Cum societatile devin mai bogate, ratele natalitatii tinde sa scada, iar ingrijirea rudelor in varsta in familiile cu multe generatii ajunge prioritara.
6. Riscul informatic / Regandirea strategiilor active-datorii
Oportunitate: Optimizarea structurilor de capital si regandirea strategiilor active-datorii. In eforturile de generare a cresterii si a veniturilor, companiile de asigurari trebuie sa isi optimizeze capitalul si strategiile de management al activelor si pasivelor, dar sa ramana competitive din punct de vedere al costurilor fara sa piarda din vedere nevoile clientilor lor.
5. Erori de guvernanta corporativa / Cresterea in pietele emergente
Oportunitate: Crestere in pietele emergente: Asa cum nevoile clientilor se schimba continuu, la fel se intampla si cu aria de potentiali clienti pentru asiguratori din pietele emergente.
4. Riscul reputational / Administrarea riscurilor
Oportunitate: Administrarea holistica a riscurilor specifice industriei asigurarilor. Board-ul ar trebui sa joace un rol-cheie in eforturile oricarei organizatii pentru imbunatatirea gestiunii riscurilor prin integrarea procesului de la cel mai inalt nivel.
3. Criza datoriilor / Modificare nevoilor clientilor
Oportunitate: Considerarea modificarilor nevoilor clientilor. Asiguratorii prezenti acum pe piata sunt in masura sa genereze progres in dezvoltarea de produse prin intermediul unor noi indicatori si instrumente de social media, prin promovarea avantajelor asigurarii catre un public mai tanar si printr-o interactiune mai buna cu clientii care se apropie de varsta de pensionare.
2. Mediul de reglementare / Oferirea de solutii corecte clientilor
Oportunitate: Oferirea de solutii corecte clientilor. Exista si multe oportunitati pentru asiguratori de a-si imbunatati afacerile, de a-si spori veniturile si de a se concentra asupra nevoilor clientului.
1. Tendintele macroeconomice / Imbunatatirea distributiei
Oportunitate: Imbunatatirea distributiei si dezvoltarea de noi produse. Imbunatatirea sistemului de distributie si dezvoltarea de produse se afla pe primele locuri intre oportunitati in acest an si se prognozeaza sa isi pastreze importanta pana in 2015.