3 Decembrie 2015

ASF: In online sunt generate preturi diferite pentru polite RCA de la acelasi asigurator



Autoritatea de Supravegere Financiara (ASF) arata ca pe paginile de internet ale mai multor intermediari locali, sunt generate preturi diferite pentru polita de raspundere civila auto (RCA) oferita de aceeasi societate de asigurare, ceea ce inseamna ca pretul final achitat poate fi altul decat cel din oferta acceptata.

"Un mistery shopping al ASF a reliefat ca, pe paginile de internet ale mai multor intermediari locali, sunt generate preturi diferite pentru polita RCA oferita de aceeasi societate de asigurare. In acelasi timp, au fost identificate anomalii si in ceea ce priveste incadrarea in clasa de asigurare bonus-malus, oferta de pret netinand cont de acest criteriu", arata autoritatea.

ASF aduce in atentia tuturor consumatorilor ca pretul politei RCA ofertate de acelasi asigurator la o anumita data, pentru aceeasi perioada, pentru acelasi asigurat si acelasi vehicul nu poate diferi, aceasta neputand fi comercializata la preturi diferite. De asemenea, exista obligatia ca pretul politelor RCA sa aiba in vedere aplicarea sistemului bonus-malus. ASF pune la dispozitia consumatorilor informatii despre acest sistem, spune ASF.

"Recomandam tuturor consumatorilor de produse de asigurare RCA verificarea clasei bonus-malus la achizitionarea unei polite RCA si a incadrarii corecte in acea clasa. Totodata, pentru verificarea primei de asigurare, recomandam consultarea mai multor pagini de internet care asigura vanzarea on-line a politelor RCA. Pretul final achitat nu poate fi altul decat cel din oferta acceptata", mai arata ASF.

Variatiile de pret in cazul comercializarii politelor RCA nu sunt un fenomen nou, arata 1asig.ro. Odata cu emiterea electronica a politelor RCA si introducerea sistemului bonus-malus, politele comercializate online au "beneficiat" de variatii de pret in incercarea de a atrage mai usor clientii catre cel mai mic tarif, desi legislatia in vigoare stipuleaza ca un asigurator sau broker trebuie sa genereze un pret constant in cazul aceluiasi client cu acelasi vehicul.



Citeste si