7 Iulie 2016

Internet banking: Taxele pentru pasaport, permis de conducere si certificat de inmatriculare pot fi platite prin acest sistem



Plata pasapoartelor, certificatelor de inmatriculare, placutelor cu numerele de inmatriculare si permiselor de conducere va putea fi efectuata prin intermediu internet banking-ului, dupa ce prefecturile din intreaga tara si-au deschis conturi speciale pentru acest tip de plati. Cu toate acestea, pentru platile online, cetatenii vor fi nevoiti sa mearga la banca, sa solitice o stampila pe ordinul de plata.

Masurile de simplificare a acestor plati au fost adoptate prin ordonanta de urgenta 41/2016, astfel ca plata taxei de pasaport, precum si a tarifelor aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential, pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare, contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat postal sau in numerar, conform News.ro

Pana acum, aceste taxe se puteau achita doar la casieriile CEC Bank.

"Pe documentul de plata vor fi inscrise urmatoarele informatii: CNP-ul si numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal si denumirea Institutiei Prefectului unde va fi depusa cererea de eliberare a pasaportului, permisului de conducere, certificatului de inmatriculare sau a altor documente, dupa caz, suma si tipul de documente pentru a carui contravaloare se incaseaza plata”, precizeaza Ministerul Afacerilor Interne.

Fiecare prefectura a deschis, in cursul zilei de marti, un cont unic distinct pentru aceste plati care poate fi gasit pe site-ul fiecarei Institutii a Prefectului. Pe aceste site-uri sunt afisate, pe langa contul IBAN, numarul codului fiscal si instructiuni de completare a documentelor de plata.
Cei care fac aceste plati online nu scapa, insa, de drumul la banca. Ei sunt obligati sa ceara un document cu stampila din partea bancii, care sa certifice plata.

”Pasaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu conditia ca cetateanul sa fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pasapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la resedinta, in schimbul unei taxe suplimentare care se plateste la momentul primirii documentului”, mai arata Ministerul Afacerilor Interne.



Citeste si