16 Decembrie 2016

Platforma SAL-Fin a ASF a anuntat solutionarea pe cale amiabila a primelor doua litigii dintre asigurati si asiguratori



Platforma de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), lansata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) acum sase luni, a anuntat joi solutionarea pe cale amiabila a primelor doua litigii intre asigurati si asiguratori.

In luna iulie, ASF a lansat oficial o entitate de Solutionare Alternativa a Litigiilor (SAL-Fin) in domeniul financiar non-bancar, o platforma prin care consumatorii pot sa ajunga la intelegeri in afara instantelor de judecata cu firmele de asigurari sau cu fondurile de pensii, in caz de litigii, conform News.ro.

Aceasta lansarea a avut loc in contextul in care relatiile dintre consumatori si firmele de asigurari au devenit tot mai tensionate in ultimul an, pe fondul majorarii puternice a tarifelor RCA si a cresterii numarului de petitii inainte de clientii nemultumiti de intarzieri in plata daunelor. Primul litigiu solutionat a avut ca obiect nemultumirea unui asigurat cu privire la despagubirea acordata de asigurator intr-un dosar de dauna auto, potrivit SAL-Fin.

”Al doilea dosar a vizat solicitarea unui consumator privind plata unei penalitati de catre societatea de asigurare, aferenta instrumentarii dosarului de dauna pentru avarierea partiala a autovehiculului”, se arata in comunicat. Litigiile au fost solutionate in 29 de zile si, respectiv, 51 de zile, de la data la care SAL-Fin a primit dosarul complet al reclamatiei si a fost desemnat conciliatorul. Procedura aleasa a fost cea de impunere a unei solutii, iar derularea concilierilor a fost facuta in prezenta partilor.

”Hotararile date de conciliatori nu au fost atacate in termenul legal de 15 zile calendaristice de la data comunicarii, prin urmare se constituie de drept cu titlu executoriu”, se arata in comunicat. Consumatorii au acces gratuit la serviciile SAL-Fin, in scris direct la sediul SAL-Fin, prin posta sau mijloace electronice de comunicare. Ei trebuie insa sa faca dovada ca au incercat in prealabil sa solutioneze litigiul direct cu asiguratorul.

In cazul in care pentru solutionarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate si apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicita. Solutionarea litigiilor este realizata de catre unul dintre conciliatorii independenti inscrisi in Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregatire atat in domeniul pietelor financiare non-bancare, cat si al solutionarii litigiilor pe cai alternative.

Entitatile supravegheate si controlate de catre ASF sunt obligate sa informeze consumatorii cu privire la dreptul acestora de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor si nu pot refuza solutionarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, in cazul in care consumatorul si-a exprimat aceasta optiune. Dintre pietele supravegheate de ASF, cele mai mari probleme sunt, in prezent, pe piata asigurarilor, in special pe pe segmentul RCA.



Citeste si