18 Iulie 2018

Paunescu, CSALB: Am vazut un interes tot mai mare al romanilor de a-si rezolva litigiile pe care le au cu bancile si IFN-urile pe cale amiabila



Numarul romanilor care si-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu institutiile financiar-bancare prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) a crescut de peste 12 ori in primele sase luni ale anului, la 188.

Nivelul de constientizare a serviciilor CSALB, mai ales in randul consumatorilor din tara, a inregistrat o crestere constanta in ultimele luni, sustinut si de Caravanele CSALB - organizate in principalele orase din tara. Astfel, daca anul trecut ponderea cererilor venite din Bucuresti-Ilfov depasea 52 de procente, anul acesta a scazut la 34%, ca urmare a cresterilor inregistrate in celelalte judete, in special in judete precum Prahova, Iasi, Brasov si Constanta, conform unui comunicat de presa emis de catre CSALB.

„Inca de la finele anului trecut am vazut un interes tot mai mare al romanilor de a-si rezolva litigiile pe care le au cu bancile si IFN-urile pe cale amiabila, prin intermediul CSALB. Tendinta de crestere s-a mentinut si anul acesta, situatie care ne asteptam sa continue si in a doua parte a anului, atat in Bucuresti, cat si in tara”, a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

In primele sase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite in dosare, de 7 ori mai mult fata de 2017.

Modalitatea preferata de transmitere a cererilor conforme a fost, in primele sase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin posta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).

Judetele cu cele mai multe cereri:

  • Bucuresti-Ilfov: 190 cereri
  • Prahova: 27 cereri
  • Iasi 23 cereri
  • Brasov 17 cereri
  • Constanta 17 cereri
  • Bacau 16 cereri

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.



Citeste si