4 Septembrie 2018

Digitalizarea in banking: principalele produse lansate anul acesta de jucatorii de pe piata locala si cum le poti accesa



Piata bancara autohtona s-a bucurat anul acesta de lansarea mai multor instrumente financiare digitale menite sa schimbe modul traditional in care consumatorii interactioneaza cu institutiile financiare. Va prezentam in materialul ce urmeaza o parte dintre ele si cum le puteti accesa.

BT Pay - portofelul digital care le permite utilizatorilor platile cu telefonul

Banca Transilvania este prima banca din Romania care le-a permis anul acesta clientilor efectuarea de plati mobile in urma lansarii aplicatiei de tip wallet, BT Pay. Lansarea a avut loc la finalul lunii ianuarie, iar peste 150.000 de utilizatori au descarcat aplicatia dupa primele 5 luni de la lansare, aceasta fiind disponibila gratuit in Google Play Store sau App Store. In prezent, portofelul digital are 7 functionalitati:

  • Cumparaturi contactless cu telefonul, in tara si in strainatate. Functionalitatea este valabila pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, sistemul iOS nepermitand accesul NFC (Near Field Communication) pentru terte aplicatii. Orice card BT poate fi adaugat in format digital, in aplicatia BT Pay.
  • Transfer de bani intre cardurile proprii si catre alte persoane care au card BT de debit sau de credit, Visa sau Mastercard;
  • Consultarea detaliilor despre tranzactiile realizate cu cardul BT, soldul si punctele de loialitate STAR acumulate;
  • Acces la oferte BT si ale partenerilor bancii in cadrul programului de loialitate STAR;
  • Impartirea costului (Split the Bill), optiune pentru care este necesara solicitarea de bani de la persoane aflate in contactul telefonului si care folosesc, de asemenea, BT Pay. Suma poate fi impartita in mod egal sau se poate solicita suma diferita.
  • Solicitare de bani de la mai multe persoane prin selectarea acestora dintre contactele din telefon.
  • Trimitere de bani catre mai multe persoane aflate in contactele telefonului.

Banca Transilvania a raportat dupa primul semestru al acestui an un profit net in crestere cu o treime, la 662 milioane lei, in contextul unor venituri nete din dobanzi mai mari cu 14%, de peste un miliarde de lei, si o crestere de 10% a incasarilor din comisioane, la peste 300 milioane lei.

Profitul net consolidat la nivelul grupului financiar Banca Transilvania a urcat cu 68%, la 864,6 milioane lei, subsidiarele si investitiile contribuind cu peste 200 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT. Dupa primele sase luni, Banca Transilvania a depasit pragul de 400.000 de carduri de credit, iar volumele tranzactionate la cumparaturi cu cardurile STAR au crescut 43%. De asemenea, banca a depasit si pragul de 1 miliard euro credite in sold ale IMM-urilor din Romania si avea peste 32.000 de companii mici si mijlocii creditate.

Sursa foto: s4svisuals / Shutterstock.com


ING Pay - plati cu telefonul mobil chiar si atunci cand nu ai acces la Internet

Tot in zona platilor cu telefonul mobil, demersuri au fost realizate si de catre ING Bank, care a lansat la finalul lunii iulie solutia ING Pay. Spre deosebire de cei de la Banca Transilvania, olandezii au integrat serviciul in aplicatia de mobile banking existenta si accesata de peste 400.000 de utilizatori.

Pentru activarea serviciului, clientii ING trebuie sa acceseze aplicatia Home”Bank. In urma acestui demers, banca le va emite instant si gratuit un card virtual, atasat la oricare dintre conturile curente in lei pe care acestia le au deschise la banca. Solutia de plata va putea fi utilizata pe doua telefoane inregistrate ca dispozitive de incredere.

Utilizarea solutiei consta in apropierea telefonului de POS, cu ecranul aprins, indiferent daca acesta este sau nu blocat. ING Pay poate fi folosit la orice POS care accepta plata contactless din tara sau din strainatate.

Serviciul ING Pay continua sa functioneze si in cazul in care telefonul nu mai este conectat la Internet, clientii avand posibilitatea de a mai realiza inca 10 tranzactii, timp de 15 zile. Apoi, pentru a continua sa faca plati, acestia vor trebui sa se conecteze la Internet, banca urmand sa opereze o validare de securitate.

ING Bank Romania a raportat un profit net de 345 de milioane de lei in semestrul 1 al anului 2018, in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in contextul unei cresteri sustinute a activitatii de creditare si a reducerii costurilor de risc. Veniturile olandezilor pe piata din Romania au crescut cu 177 milioane lei (25%), la 875 milioane lei, iar cheltuielile operationale cu 93 milioane lei (26%), la 445 milioane lei. Aceasta evolutie a generat un avans al profitului brut cu circa 30%, la 389 milioane lei.

Numarul clientilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 in ultimele 12 luni, ajungand la 1,2 milioane, iar numarul celor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o crestere de 23%, adica intr-un ritm mai alert decat cel general al clientilor activi, care a fost de 15%.

Sursa foto: Paisit Teeraphatsakool_Shutterstock


Idea::WebDepo, platforma de economisire a celor de la Idea Bank

Idea::Bank, parte a grupului financiar polonez Getin Holding a lansat la finalul lunii august o platforma de economisire prin intermediul careia orice roman, indiferent ca este sau nu client al bancii, poate constitui un depozit in urma unui transfer bancar dintr-un cont curent deschis la orice banca din UE.

Utilizatorul poate deschide depozitul online fara a fi nevoit sa se deplaseze la banca, avand nevoie doar de datele din actul de identitate. Acesta decide suma pe care vrea sa o depuna in depozit, operatiune realizata prin intermediul unui transfer efectuat din orice cont curent deschis la o banca din UE, si seteaza scadenta plasamentului. In primele 3 luni, depozitul va genera o dobanda de 3% pe an. Apoi, dobanzile oferite pe alte scadente sunt urmatoarele:

  • 6 luni - dobanda de 1,65% pe an
  • 9 luni - dobanda de 1,75% pe an
  • 12 luni - dobanda de 2,35% pe an
  • 18 luni - dobanda de 2,55% pe an
  • 24 luni - doanda de 3,05% pe an

Idea Bank a precizat ca nu va percepe comision de constituire, de administrare sau de retragere a banilor din depozit.

sursa foto: viputae / shutterstock.com


Patria Partener - platforma de recomandari credite a celor de la Patria Bank

Patria Bank a lansat in luna aprilie a acestui an platforma Patria Partener, un instrument de marketing afiliat care permite PFA-urilor si firmelor din Romania sa fie recompensate pentru recomandarile trimise catre institutia financiara. Disponibila initial doar pentru recomandarea business-urilor aflate in cautarea finantarii, incepand cu luna august Patria Bank a introdus si posibilitatea de a introduce persoanele fizice in acest proces.

Intregul proces de recomandare a clientilor interesati de credite, se desfasoara online si a generat pana luna trecuta, prin intermediul partenerilor inscrisi pe platforma, peste 720 de clienti persoane juridice recomandate si 300 de credite in valoare de 91 milioane de lei. Partenerii inrolati in platforma pot inscrie recomandari si pot vizualiza in timp real stadiul in care se afla acestea, de la momentul introducerii recomandarii si pana la distribuirea efectiva a creditului.

Partenerii inscrisi pe platforma sunt din domenii variate, imobiliare, brokeraj, asigurari, consultanta si comert, iar castigul unui partener activ incepe de la aproximativ 1.000 lei/luna si creste pe masura ce creste numarul recomandarilor.

Patria Bank a inregistrat in primul semestru din acest an o pierdere neta de 23,3 milioane lei, cu putin peste nivelul bugetat, de 22,3 milioane lei, dar a realizat planul de vanzari de credite si a obtinut un rezultat operational pozitiv, in linie cu bugetul pe primele 6 luni. Desi reprezentantii banci se asteptau ca Patria Bank sa devina profitaila din trimestrul 4 al anului 2017, acest lucru nu s-a intamplat, noul termen pentru a intra in teritoriul pozitiv fiind setat pentru a doua jumatate a acestui an.

Revenirea pe profit este intarziata de faptul ca banca tine in continuare 1,6 miliarde lei in active lichide (plasamente la BNR, titluri de stat si depozite), echivalentul a 45% din totalul activelor, una dintre cele mai mari rate din sistemul bancar.

sursa foto: iDin_PhotoStock / Shutterstock.com


TBI Credit - dezvoltarea parteneriatelor privind finantarea 100% digitala

TBI Credit a semnat anul acesta mai multe parteneriate prin intermediul carora a adus clientii diverselor magazine online la cateva clicuri distanta de produsul lor de finantare 100% digital.

Solutia de plata are la baza un flux de creditare online care presupune identificarea clientilor printr-un scurt apel video si semnarea electronica a tuturor documentelor. Procesul de acordare a imprumutului pentru valoarea cosului de cumparaturi dureaza cel mult 10 minute si este disponibil 24/7.

Cele mai sonore parteneriate au fost realizate impreuna cu agentia de turism online Fly Go, dand nastere astfel primului instrument de finantare 100% digital din Romania destinat achizitiei de produse si servicii turistice, si cu platforma de eCommerce ShopMania BIZ, in urma caruia peste 3.000 de magazine online prezente pe platforma le pot oferi clientilor plata in rate a cumparaturilor.




Citeste si