20 Mai 2019

Cristian Rosu, ASF: Daca vorbim de asigurari discutam de auto si evident ca si in anul 2019 se poarta RCA



Ratei daunei pe piata de asigurari de raspundere civila auto RCA a crescut cu aproximativ 11% in perioada primelor trei luni din acest an, in aproximativ acelasi ritm cu tariful de referinta, care s-a majorat cu 10%. Cu toate acestea, "nu se constata o crestere a preturilor care ar putea crea ingrijorari. Acestea din urma sunt create insa de catre unele disfunctionalitati aparute intre asiguratori si service-urile reparatoare, care in ultima instanta duc la nemultumirea consumatorului", a declarat Cristian Rosu, vicepresedinte in cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) la FIAR - Forumul International Asigurari-Reasigurari, care se desfasoara in Sinaia.

"Daca vorbim de asigurari discutam de auto si evident ca in anul 2019 se poarta RCA. Din datele preliminare la sfarsitul primul trimestru din acest an valoarea primelor brute subscrise a crescut cu aproximativ 7%, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, adica la 2,72 miliarde de lei de la 2,53 miliarde de lei, din care doar RCA a sporti cu 5%, de la 926,7 milioane lei la 9,8 milioane lei. Numarul de contracte a urcat de asemenea cu 5% de la 5,5 la 5,78 milioane de contracte", a declarat Cristian Rosu (foto).

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei "Insurance Market Trends", din cadrul FIAR 2019, eveniment organizat de Media Xprimm.

El adauga ca "se constata o crestere a ratei daunei cu aproximativ 11% in perioada mentionata, dar si o crestere a tarifelului de referinta cu aproximativ 10%, acesta fiind diferit pe clase si grupe de masini. Dar, dintr-o analiza amanuntita a tarifelor de prima precum si a incadrarii in grupele superioare de bonusare, din grila Bonus Malus a autovehiculelor asigurate nu se constata o crestere a preturilor care ar putea crea ingrijorari. Acestea din urma sunt create insa de catre unele disfunctionalitati aparute intre asiguratori si service-urile reparatoare, care in ultima instanta duc la nemultumirea consumatorului".

In opinia sa, "aceste neconformitati au fost identificate si impreuna cu cei implicati incercam sa gasim cele mai bune solutii astfel incat sa fie creata o presiune pe preturi, de multe ori artificiala, iar consumatorul sa fie multuit de serviciile primite pe tot lantul de viata al produsului, de la incasarea politei pana la despagubiri daca riscul s-a produs".



Citeste si