29 August 2019

Tremend si Mastercard incheie o alianta strategica pentru digitalizarea sectorului de plati



Tremend Software Consulting a incheiat un parteneriat strategic cu Mastercard Romania pentru accelerarea implementarii, in sistemul financiar-bancar, a reglementarilor europene si globale, dar si a noilor functionalitati din zona platilor digitale bazate pe tehnologiile actuale.

Inrolarea cardurilor in eWallet-ul Apple Pay si implementarea mandatului Strong Customer Authentication (SCA), parte din Directiva Europeana revizuita privind Serviciile de Plata (revised Payment Services Directive - PSD2), sunt printre primele proiecte ce vor beneficia de expertiza Tremend Software Consulting in acest an, conform unui comunicat de presa emis de catre companie.

Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard Romania, precizeaza: „ Suntem convinsi ca, impreuna cu Tremend, nu numai ca vom indeplini exigentele impuse in era PSD2, ci vom reusi sa setam noi standarde care sa serveasca drept model, atat la nivel local, cat si global”.

PSD2 reprezinta directiva Uniunii Europene prin care platile online vor deveni mai sigure, favorizand inovatia, precum si intrarea pe piata a unor noi jucatori din domeniul FinTech. Tarile membre UE si implicit Romania au obligatia de a include directiva in legislatia nationala, iar bancile de a publica propriile interfete de programare a aplicatiilor (API).

Directiva PSD2 marcheaza trecerea bancilor la modelul Open Banking, prin care va fi accelerat procesul de tranzitie de la serviciile financiare traditionale, internalizate si locale, la cele digitale, disponibile oriunde in zona europeana. In plus, odata cu implementarea PSD2, va fi revolutionat si sistemul de plati online. Ca urmare, autentificarea de tip EMV 3D Secure va intra intr-o noua era a standardelor de securitate pentru tranzactiile online cu cardul si va transforma Strong Customer Authentication (SCA) intr-un etalon al industriei, bazat pe tehnologiile actuale, precum autentificarea biometrica.

Cresterea accelerata a platilor atrage dupa sine exigente noi, in primul rand legate de securitatea acestora, cu atat mai mult cu cat la nivel global prognoza pentru 2019 este de 3,9 miliarde de platitori doar prin e-commerce, in timp ce, in Romania, 20% din populatie a facut in ultimul an cel putin o tranzactie online, reprezentand o crestere anuala de 15%.



Citeste si