13 Ianuarie 2020

Cati soferi romani stiu ca au dreptul legal de a incasa despagubirea RCA direct de la asigurator



Majoritatea soferilor din Romania sunt interesati sa afle valoarea sumei pe care o companie de asigurari RCA le-ar acorda-o drept despagubire in cazul unei daune, chiar daca autovehiculul ar urma sa fie reparat intr-un service auto si, ca urmare, factura incheiata de catre unitatea reparatoare. In acelasi timp, doar putin peste jumatate cunosc faptul ca pagubitii RCA au dreptul legal de a incasa despagubirea de la asigurator fara a fi obligati sa isi repare autovehiculul.

Studiul a fost realizat de catre IRES pentru Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare (UNSAR) in luna decembrie a anului trecut si arata, de asemenea, ca o pondere de 71% dintre soferii intervievati ar fi deranjati, mult si foarte mult, daca, in situatia in care isi repara autovehiculul avariat intr-un accident de circulatie, valoarea reparatiei despagubita de polita de asigurare RCA a vinovatului ar fi cu mult mai mare decat costul aceleiasi reparatii efectuate fara asigurare.

"Asigurarile RCA au o importanta sociala majora, in special in conditiile in care 43% dintre participantii la acest studiu spun ca exista un risc ridicat si foarte ridicat de a fi implicati intr-un accident rutier, iar alti 30% evalueaza riscul ca fiind mediu. Astfel, aproape trei sferturi dintre soferii intervievati sunt constienti de riscurile la care sunt expusi in trafic, iar 96% dintre participantii la studiu apreciaza asigurarea RCA ca fiind utila si foarte utila", arata UNSAR.

Potrivit UNSAR, in fiecare luna a anului 2018, industria de asigurari a platit despagubiri aferente politelor RCA de circa 50 milioane euro, ajutand astfel familii si afaceri aflate in situatii dificile. Peste 6,2 milioane contracte de asigurare RCA erau in vigoare la finalul trimestrului al teilea al anului precedent, conform datelor oficiale publicate de catre ASF.

Studiul a fost realizat de catre IRES in decembrie 2019 pe un esantion de 1.090 de subiecti, care conduc un autovehicul, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Eroarea maxima tolerata este de +/- 3%.



Citeste si