10 Iunie 2020

Raport: 67% dintre români spun că situația lor financiară s-a prăbușit din cauza Covid-19



Consecințele pe termen lung ale pandemiei de Covid-19 se simt din ce în ce mai mult asupra nivelului de bunăstare financiară al populației, potrivit unui raport realizat de Intrum, care arată astfel că pentru 67% dintre români, în comparație cu acum șase luni, bunăstarea financiară s-a prăbușit.

Raportul European al Plăților Consumatorilor, ediția Covid-19, lansat de Intrum, relevă un efect imediat al crizei asupra bunăstării financiare. În timp ce rata angajărilor scade, iar rata șomajului crește, anxietatea consumatorilor cu privire la finanțele personale este din ce în ce mai prezentă. De exemplu, 72% dintre femeile intervievate, respectiv 61% dintre bărbați, cu precădere în intervalul 22-37 de ani, afirmă că nivelul bunăstării financiare a suferit o scădere în urma Covid-19.

În ceea ce privește previziunile consumatorilor pentru următoarele 6 luni, aceștia se declară optimiști, 29% dintre respondenții din România declarând că se așteaptă la o îmbunătățire a situației financiare în următoarele 6 luni. Referitor la situația financiară în contextul Covid-19, nivelul de trai al consumatorilor români a înregistrat următoarele modificări:

  • 41% dintre consumatorii români au declarat că locul lor de muncă a fost afectat de criza Covid-19, înregistrând scăderi salariale sau șomaj tehnic;
  • 38% dintre consumatori afirmă că după plata facturilor, aceștia mai găsesc cu greu resurse pentru cheltuielile lunare, cel mai afectat fiind segmentul 38-44 ani;
  • În consecință, 65% dintre respondenți au amânat plata facturilor pentru a face față cheltuielilor lunare;
  • Din cauza Covid-19, 54% dintre consumatori s-au îndatorat și mai mult pentru a face față cheltuielilor zilnice.

Există însă și o parte bună ce reiese din Raportul European al Plăților consumatorilor: 33% dintre români afirmă că situația Covid-19 a avut un impact pozitiv în administrarea finanțelor personale, aceștia încercând să cheltuie mai puțin pentru produsele de zi cu zi.



Citeste si