18 Ianuarie 2021

Câți bani trimite acasă un român aflat la muncă în străinătate



TransferGo, compania de transferuri internaționale de bani, ce l-a numit recent pe Marius Nedelcu în funcția de Chief Marketing Officer, face publice o serie de date privind transferurile efectuate prin intermediul aplicației de către românii aflați la muncă în străinatate

TransferGo raportează o creștere cu 50% a fluxului de bani transferați către și din România în 2020, în comparație cu anul anterior. Mai mult, transferurile cu România reprezintă 25% din intregul flux de bani transferați prin intermediul platformei în 2020, la nivel global, precizează compania prin intermediul unui comunicat de presă.

Vino alături de noi în comunitatea Future Banking pentru a fi la curent cu ultimele trenduri din FinTech și digital banking. Apreciază pagina noastră AICI.

Ponderea tranzacțiilor efectuate de români din totalul tranzacțiilor clienților TransferGo din toată lumea, se menține constantă, în jurul valorii de 20%. Tot în 2020, creșterea numărului de tranzacții și a fluxului de bani circulat către și din România a generat o dublare a veniturilor TransferGo din acest coridor.

În ceea ce privește numărul de clienți, în 2020 compania a atins 2,5 milioane de utilizatori la nivel global. În privința utilizatorilor români activi, numărul acestora se păstrează la valori constante, românii numărându-se printre cei mai fideli utilizatori ai platformei TransferGo, astfel că aceștia au cea mai bună rată de retenție înregistrată de companie.

Valoarea medie a sumei transferate de un român din diaspora către țară se păstrează și ea constantă, în jurul sumei de 500 euro/lună, potrivit datelor TransferGo din ultimele șase luni ale anului 2020. Această valoare este una destul de ridicată, luând în considerare că un român care lucrează peste hotare, în state precum Marea Britanie sau Spania, realizează un venit mediu lunar estimat la 2.000 euro.

Practic suma trimisă în țară de către acesta reprezintă un sfert din banii pe care îi câștigă într-o lună, celelalte trei sferturi acoperind de regulă costurile minime de trai, mai ridicate decât în România, precum chiria, utilitățile, alimentația și bunurile de bază.

De-a lungul celor patru ani de activitate în cadrul TransferGo, Marius a deținut funcția de Country Manager pentru România, iar apoi a făcut tranziția către rolul de Head of Growth la nivel global și ulterior la acela de Director of Brand and Market Expansion. Din noul său rol de Chief Marketing Officer, el va fi responsabil cu creșterea rezultatelor companiei prin achiziția de noi piețe, precum Rusia și Nigeria, cât și prin accelerarea piețelor actuale - România, Turcia, Ucraina, Lituania, Polonia și India.



Citeste si