19 Aprilie 2021

Mastercard vrea să aducă agricultorii și fermierii români, care-și vând produsele în fața porții, în era digitală și să îi doteze cu POS-uri



Mastercard și Asociația My Transilvania și-au propus să aducă agricultorii și fermierii români, care-și comercializează produsele la marginea șoselelor și DN-urilor, în economia fără cash, prin lansarea „Pieței la drum”, un proiect care vizează egalitatea de șanse și independența financiară.

Noul proiect, ”Piața la drum” are totodată menirea de a crește gradul fiscalizării activității micilor producători din zonele rurale și accesibilizarea comerțului la drum prin plata cu cardul.

Prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali beneficiază de expunere și sprijin pentru comercializarea produselor lor, în condițiile în care, posibilitatea de a ajunge în piețele mari este foarte scăzută.

Astfel, prin folosirea aplicației Waze în timpul călătoriei, potențialii cumpărători pot vedea pe harta online, în timp real, toți producătorii înscriși în campanie, care comercializează produse în fața casei sau a grădinii. Aceștia sunt semnalizați printr-un pin dedicat și o scurtă prezentare, pentru a fi identificați cu ușurință direct în aplicație.

Pentru eficientizarea tranzacțiilor, fiecare producător va beneficia de câte un POS, astfel încât posesorii de card să poată plăti electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru acest proiect este Asociația My Transylvania, a cărei activitate susține micii producători locali din România. În același timp, partenerul MacterCard își propune să crească și apetitul românilor pentru produsele autohtone.

„Plata în numerar a fost, până acum, singura modalitate prin care producătorii locali, care își comercializează produsele pe marginea drumului, pot fi remunerați, ceea ce limitează adesea numărul cumpărătorilor. Obiectivul acestui proiect este să creăm un precedent dezirabil: să integrăm segmentul de mici producători în sistemul de plăți electronice, promovându-i, totodată, într-o manieră inedită, în cea mai cunoscută și utilizată aplicație pentru navigație. În același timp, ne dorim să le asigurăm consumatorilor posibilitatea de a plăti rapid, prin cea mai sigură metodă de plată, pentru produsele autohtone, cultivate sau preparate în gospodăriile românilor.”, a declarat Cosmin Vladimirescu, country manager Mastercard România și Croația adăugând faptul că, cele două companii partenere doresc în acest mod să crească gradul de incluziune financiară în România.

Campania prezintă poveștile producătorilor locali care fac parte din program, printr-o serie de testimoniale video, disponibile pe platforma www.piataladrum.ro. Tot aici, utilizatorii pot descoperi harta cu localitățile din care provin producătorii, și îi pot vizita, pe un traseu pitoresc, cunoscut și ca Drumul Brânzei, care leagă destinații precum Beberani - cătun în comuna Răul Sadului, Sibiel în comuna Săliște, Tilișca, Șelimbăr sau Tălmaciu.

Orice producător local se poate înscrie în proiect prin formularul de înscriere disponibil pe www.piataladrum.ro și intra în legătura cu reprezentanții asociației My Transylvania, care le vor oferi sprijinul necesar în acest sens.

„Am început să spun poveștile din satele transilvănene ca ghid, acum 25 de ani. De atunci tot căutăm să descoperim și promovăm oameni faini, de la care merită să cumperi. Au produse bune în sezon și, cel mai adesea, nu ajungi ușor la ei. Îi mai vezi doar când au zile mai ușoare că scot marfa la poartă și te bucuri că încă mai există. La începutul activității noastre, în 1996, era aproape imposibil să cumperi ceva cu cardul în România. Acum, mâncarea bună poate fi achiziționată și atunci când ești în drumeție sau pe bicicletă și ai doar cardul în portmoneu. Timpurile se schimbă, noi ne schimbăm, dar gustul mâncării și al specialităților locale rămâne des același.”, a spus Cristian Cismaru, președintele Asociației My Transylvania.

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea companiei este să genereze și să dezvolte o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și ușor accesibile tuturor utilizatorilor, de pretutindeni. Conexiunile companiei acoperă peste 210 țări și teritorii.



Citeste si