28 Iunie 2021

Clienții BT, ING și Raiffeisen vor putea iniția plăți din aplicația mobilă a CEC Bank



CEC Bank dezvoltă zona de open banking lansând serviciul de inițiere de plăți din conturile de la alte bănci prin aplicația sa de mobile banking. Serviciul este disponibil pentru clienții a 3 dintre cele mai mari bănci din Romania: BT, Raiffeisen și ING, dar în fazele următoare acesta va fi extins și în cazul altor bănci.

Noua funcționalitate a fost implementată printr-un parteneriat cu Finqware, un start-up românesc specializat în aplicații de integrare și open banking și Asseco SEE, dezvoltatorul aplicației de mobile banking.

”Această lansare marchează un important pas înainte în industria bancară locală, în termeni de inovație, România fiind una din primele piețe din regiune care implementează la nivelul instituțiilor bancare acest serviciu, reglementat de PSD2.“, a declarat Cosmin Cosma, CEO Finqware, adăugând faptul că start-up-ul țintește să devină lider regional în industria de open banking.

Noua funcționalitate în aplicația de mobile banking vine la doar trei luni de la implementarea de către bancă a primei funcționalități de tip open banking, care permite vizualizarea conturilor și tranzacțiilor de la alte bănci și instituții financiare.

”Este prima implementare a unei astfel de funcționalități și pentru Asseco SEE în România, din întreg portofoliul de soluții de internet și mobile banking utilizate de clienții din sistemul bancar din întreaga regiune. Funcționarea integrată a serviciilor bancare pentru clienți reprezintă începutul unui nou tip de servicii financiare care se construiesc cu ajutorul tehnologiei din aplicațiile bancare”, a declarat Andrei Berghian, account manager banking unit Asseco SEE.

Anul trecut, aplicația de mobile banking a CEC a înregistrat o dublare a numărului de utilizatori și o creștere cu peste 110% a numărului de tranzacții.

În prezent, aplicația oferă mai multe funcționalități:

  • Plăți instant și Alias Pay (plăți pe baza numărului de telefon) către destinatari cu conturi la bănci care au aderat la serviciul Transfond;
  • Integrare cu ghiseul.ro pentru vizualizarea și achitarea taxelor, impozitelor și amenzilor;
  • Achiziționarea rovinietelor;
  • Posibilitatea de a alimenta conturile de la CEC Bank, prin Intercont Transfer, cu sume de pe cardurile emise de alte bănci;
  • Vizualizarea situației creditelor și plata ratelor;
  • Posibilitatea de a modifica limitele de tranzacționare și setările cardurilor;
  • Posibilitatea de a autoriza biometric plățile online efectuate cu cardul;
  • Funcționalități de bază precum vizualizarea soldurilor, efectuarea de plăți și transferuri în lei și valută;
  • Deschiderea de conturi și depozite și alimentarea conturilor de economii.

CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale, având active de peste 36 miliarde lei, la sfârșitul primului semestru din 2020. CEC Bank este o bancă universală românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC).



Citeste si