1 Iulie 2021

Compania Visa, concurată de cantitățile masive de bani europeni în numerar



Cantitatea masivă de numerar din Europa este principalul concurent al companiei VISA, şi nu varianta apariţiei unui sistem european de plăţi electronice, a declarat, joi, Cătălin Creţu, directorul general al VISA pentru România, Croaţia, Malta şi Slovenia, într-o conferinţă de presă.

Mai multe bănci europene, sprijinite de Banca Centrală Europeană şi de membri ai Parlamentului European, iau în considerare lansarea în 2022 a unui sistem de plăţi electronice la nivel european, în contextul în care domeniul este controlat de două mari companii americane, VISA şi Mastercard, potrivit Agerpres.

"Concurenţa e benefică pentru toţi. Cred că, la cât numerar există în Europa, acesta este principalul nostru concurent. Orice actor care ne face să fim şi mai buni, şi mai performanţi, intrarea sa pe piaţă este binevenită. Credem că în Europa sau pe orice alt continent VISA are în acest moment atuurile sale, avantajele sale. Evident că orice partener îşi va crea avantajele şi beneficiile sale. Din punctul nostru de vedere, există loc pentru intrarea multor astfel de actori, pentru că numerarul este covârşitor şi plăcinta, în ghilimele, este foarte mare", a afirmat reprezentantul VISA.

Pe de altă parte, managerul de ţară pentru România al VISA, Elena Ungureanu, a arătat că tehnologia "tap to phone" este un mijloc de creştere a acceptării plăţilor electronice în România.

"Există o diferenţă semnificativă în ceea ce priveşte nivelul de dezvoltare al acceptării (folosirii cardului, n.r.) în România versus ce se întâmplă în alte ţări - 13 terminale la 1.000 de locuitori în România versus media europeană de peste 30 de terminale la 1.000 de locuitori. Şi eforturile noastre sunt îndreptate să rezolvăm cât se poate de repede această diferenţă, astfel încât, împreună cu 5 parteneri din zona serviciilor financiare bancare şi non-bancare, am lansat anul trecut soluţia 'tap to phone', practic transformarea oricărui telefon cu NFC şi sistem Android în terminal de acceptare la plată. Soluţia a prins foarte bine şi există potenţial foarte mare de dezvoltare", a afirmat Elena Ungureanu.

În context, Cătălin Creţu a apreciat că tehnologia "tap to phone" este un instrument pentru avansarea plăţilor electronice în zona rurală din România.

"'Tap to phone' poate fi şi instrumentul prin care vom deschide uşa şi în zona rurală pentru plăţi electronice cu cardul, pentru că de multe ori ni s-a spus că este costisitor pentru micii comercianţi de la ţară să plătească comisioanele şi taxele luate atunci când băncile instalează acele terminale POS, care sunt scumpe - 200, 300 de euro. Ei bine, chiar şi micii comercianţi de la ţară au în momentul de faţă un smartphone şi ne punem mari speranţe că această modalitate de acceptare a plăţii, ieftină şi rapid de implementat, va deschide şi zona rurală către plata cu cardul", a explicat Cătălin Creţu.



Citeste si