11 Aprilie 2007

GE Money si Garanti Bank discuta o strategie comuna in Romania

GE Money si Garanti Bank au anuntat ca analizeaza posibilitatea implementarii unei strategii comune pe piata din Romania in scopul dezvoltarii unei puternice platforme de servicii financiare.
In septembrie 2006, GE Money, divizia de servicii financiare de retail a companiei General Electric (NYSE: GE) a intrat pe piaþa din România prin achiziþionarea celor trei companii specializate în servicii financiare: Motoractive Leasing IFN (leasing auto si de echipamente), Ralfi IFN (credite de consum, opereaza sub brandul Estima Finance) ºi Domenia Credit IFN (credite ipotecare). In Europa Centrala si de Est, GE Money opereaza un numar important de banci universale din mai multe tari, inclusiv Ungaria, Cehia, Polonia si Rusia.

Garanti Bank International Romania opereaza pe piata romaneasca ca si banca universala, oferind atat servicii destinate persoanelor fizice cat si persoanelor juridice. Garanti Bank International Romania face parte din Garanti Bank International NV, o organizatie detinuta de Garanti Bank, a treia institutie financiara ca marime din Turcia. Garanti Bank Turcia este controlata direct de GE Money si de Dogus Group ca urmare a unui parteneriat incheiat in decembrie 2005.

Reprezentantii celor 2 organizatii, GE Money si Garanti Bank au declarat ca e prematur sa ofere detalii suplimentare intrucat discutiile privind aceasta strategie comuna se afla inca intr-un stadiu incipient iar o intelegere finala va trebui sa faca obiectul aprobarilor institutiilor de reglementare. Ambele organizatii isi mentin declaratiile publice referitoare la planurile de dezvoltare in 2007.

GE Money va continua procesul de integrare a celor 3 companii locale (Domenia Credit IFN, Ralfi IFN si Motoractive Leasing IFN) in familia GE Money si va investi simultan 15 milioane USD în extinderea canalelor de distributie, dezvoltarea de noi produse, în platforme IT si in procesul de rebranding.

Garanti Bank International Romania intentioneaza sa isi extinda, pana la sfarsitul anului, reteaua locala de sucursale pana la 40 de unitati si sa investeasca in acelasi timp in tehnologie si solutii de retail banking, inclusiv in reteaua online (care a castigat 6 ani la rand premiul pentru cel mai bun serviciu de Internet Banking din Turcia).



Citeste si