11 Noiembrie 2021

Sistemul de facturare electronică Ro e-Factura este gata de utilizare



Ministerul Finanțelor anunță operaționalizarea deplină a sistemului RO e-Factura începând cu 11 noiembrie, pentru relația între companii și autoritățile publice, iar în scurt timp va fi disponibil și pentru operațiunile comerciale exclusiv private.

Sperăm că angajații din sistemul public vor face acest salt și vor răspunde rapid cerințelor de astăzi ale cetățenilor. Ne propunem o schimbare de paradigmă, astfel încât să asigurăm o abordare proactivă a relației dintre instituțiile statului și cetățean în domeniul fiscal.

Dan Vîlceanu, ministrul Finanțelor

Pe pagina web a Ministerului Finanțelor a fost dezvoltată o secțiune specială dedicată Ro e-Factura.

Autoritățile publice și contribuabilii au la dispoziție atât cadrul legal, cât și informații tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentație separată atât privind sistemul național privind factura electronică Ro e-Factura pentru instituții publice, cât și prezentarea serviciilor web pentru sistemul național de plăți privind factura electronică disponibilă pentru toate persoanele juridice. Secțiunea cuprinde și un tutorial video cu toți pași care trebuie urmați.

Întrebări suplimentare pot fi transmise prin intermediul formularului de contact de pe portalul ANAF, categoria Asistență tehnică servicii informatice.

Sistemul Ro e-Factura va deveni obligatoriu

După o perioadă de acomodare cu lucru în platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achizițiile publice realizate în România. De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare începând, cel mai probabil, din 2023.

RO e-Factura are nenumărate beneficii atât pentru administrația publică, cât și pentru mediul privat:

  • Oferă o imagine de ansamblu, în timp real, asupra execuției bugetare și în următoarea etapă, a tranzacțiilor în relația B2B.
  • Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel național, cât și în cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscală.
  • Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme deținute de statele membre ale U.E.
  • Va asigura posibilitatea participării în procesul de achiziții publice a oricărei entități din oricare stat membru al Uniunii Europene.
  • Sistemul va oferi date în timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare și, implicit, asigurarea necesității de investiții ale statului român;
  • Eficiență, predictibilitate și transparență în cheltuirea banilor de către instituțiile publice.
  • Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentară (desk – audit – control ANAF - Antifraudă de la distanță) pentru acțiunile de conformare și prevenire.
  • Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evoluției economice, identificarea asimetriilor din economie și implementarea unor politici fiscale pertinente care să asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri.
  • Elimină vulnerabilitățile vechiului sistem de facturare pe suport hârtie.



Citeste si