14 Iulie 2005

Greseli la bancomate

Zeci de persoane au tastat eronat cateva zerouri in plus
Zilele trecute un coleg de-al meu intreba nelinistit in redactie ce poate face deoarece sotia lui a tastat din greseala 2.000 de lei in loc de 200 de lei cand si-a platit factura pentru telefonul mobil. Mai precis, platise 20 de milioane de lei vechi pentru o factura de 2 milioane de lei. Nu a fost insa singura persoana care a numarat gresit zerourile. Cele mai multe cazuri au fost inregistrate in randul clientilor de telefonie mobila si fixa, companiile din aceasta zona fiind si printre singurele care accepta platile prin bancomate. Incurcaturile au inceput inca din prima zi a denominarii. „In data de 1 iulie 2005, aproximativ 40 de clienti ai Connex care si-au platit factura pentru serviciile de telefonie mobila la ATM-uri au efectuat, din greseala, plati de zece ori mai mari”, spune Carmen Mincu, director Departament Plati in cadrul companiei Connex.

Aceste probleme au fost solutionate prin rezolvarea fiecarui caz in parte, deoarece clientii aveau conturi la banci diferite. „La sesizarea clientilor, Departamentul Plati al Connex a contactat bancile si a cerut restituirea diferentelor de bani direct pe cardul clientului, iar fiecare client a fost instiintat telefonic imediat ce bancile au confirmat rezolvarea situatiei”, precizeaza directorul de plati de la Connex. Clientii Orange au numarat mai bine zerourile, astfel ca mai putine persoane, aproximativ 20, au platit generos facturi cu sume obisnuite. „In situatia in care clientul tasteaza o suma gresita si plateste o suma mai mare, se face returnarea sumei”, spune directorul de comunicare al Orange, Amalia Fodor. La plata facturilor RomTelecom, un singur abonat a gresit suma introdusa si a solicitat restituirea banilor. Reprezentantii bancilor infirma datele operatorilor de telefonie mobila, sustinand ca utilizatorii de carduri nu au avut probleme, ci, dimpotriva, au rotunjit in minus facturile platite.

Ce facem cand platim mai mult?

> se contacteaza Serviciul de relatii cu clientii
> sau se face o reclamatie in scris - se vor cere datele (cod IBAN, suma de returnat, titularul contului, banca si sucursala)
> returnarea sumei se proceseaza cam intr-o saptamana - returnarea poate dura mai mult daca a fost introdus si codul de abonat gresit
> RomTelecom ofera optiunea ca banii sa ramana ca si credit pentru a plati facturi ulterioare.



Citeste si