2 Februarie 2006

Softistii au motive sa ramana acasa

Piata romaneasca de IT&C consemneaza o noua tendinta. Greii industriei au pus ochii pe Romania pentru a deschide aici centre de cercetare-dezvoltare si de suport tehnic.
Acum zece ani, Oracle a fost prima companie care a venit cu o reprezentanta in Romania. Tot gigantul software american este compania care a dat semnalul noului val de investitii IT. Pana in aprilie, este de asteptat ca Oracle sa angajeze la centrul sau de cercetare-dezvoltare si suport tehnic de la Bucuresti circa 650 de specialisti IT, iar numarul acestora ar putea sa creasca. “Acum, nu intrevad nicio limita in privinta numarului oamenilor pe care ii vom angaja”, a declarat, pentru Capital, stefan Cojanu, directorul general al Oracle Romania.

Trendul va fi urmat si de alte companii, si nu numai din domeniul tehnologiei informatiei sau comunicatii. Dupa General Electric si Alcatel, care vor inaugura centre similare, se pregatesc sa intre pe piata romaneasca IBM si Hewlett-Packard (HP), spun surse din industrie. Motivul pentru care companiile aleg sa faca acest pas tine atat de specficul pietei romanesti, cat si de schimbarea modelului de business al marilor companii. “Important este ca gheata s-a spart, iata ca se poate”, spune Stefan Cojanu. Pe langa suportul tehnic global pe care il asigura, centrul Oracle va mai dezvolta componente pentru solutii si aplicatii, precum si mediile de testare ale acestor produse. Pe langa aceste activitati, compania, a carei cifra de afaceri in Romania a crescut cu 57% in anul fiscal 2005, se asteapta sa incheie contracte pentru furnizarea de solutii si servicii cu companii din domeniul infrastructurii, securizarii frontierelor, sanatate, servicii financiare si utilitati.

Gigantii IT suna clopotelul la Bucuresti

Cu zece ani in urma, a fost prima mare companie de IT care a pus piciorul in Romania. Dar acum, Oracle trece prin transformari. Schimbarea modelului de business al companiei va avea implicatii majore pe piata autohtona de profil.

Stefan Cojanu, directorul general al Oracle Romania, isi aduce aminte de primul contract incheiat de gigantul IT pe piata romaneasca, de dezvoltarea si implementarea, impreuna cu HP, a sistemului de ticheting la CFR, dar nu mai poate sa spuna cu exactitate in cate proiecte este implicata acum compania. In schimb, sub comanda sa va avea loc desfasurarea de forte pe care o presupune dezvoltarea in Romania a centrului zonal de suport tehnic, cercetare si dezvoltare al Oracle. Compania nu a avut prea multe iesiri in public pana acum, iar stefan Cojanu cu atat mai putin. Vorbeste calm si are un discurs prudent, chiar defensiv, prin care incearca sa explice cat mai in detaliu miscarile pe care le face compania.



Citeste si