Afacerile UPC au scazut cu 30% fata de perioada dinainte de criza
Scaderea veniturilor a fost determinata atat de micsorarea bazei de clienti, cat si de scaderea tarifelor, in ultimii ani criza si competitia foarte mare obligand operatorii sa introduca abonamente cu preturi foarte mici pentru a-si pastra utilizatorii.
Pe de alta parte, UPC si-a diminuat numarul de abonamente la serviciile de televiziune, internet si telefonie fixa (unitati generatoare de venituri –RGU) cu aproximativ 110.000 RGU la 1,54 milioane in iunie.
Scaderea a fost cauzata de micsorarea bazei de abonati de televiziune, mai exact a celor de televiziune analogica, compania crescand pe toate celelalte servicii pe care le ofera, in special in zona de televiziune digitala prin cablu si satelit.
De exemplu, in iunie 2008, UPC avea 1,31 milioane de abonati de televiziune, dintre care 1,13 de cablu analogic, iar la sfarsitul primului semestru din acest an inregistra 1,12 milioane de clienti de TV, utilizatorii de cablu analogic fiind la jumatate fata de acum trei ani.
Dintre cei care au renuntat la serviciile analogice, o parte dintre clienti au ales ofertele de televiziune digitala ale operatorului sau au migrat catre alte companii.
Evolutia veniturilor si a numarului de abonamente UPC Romania intre iunie 2008-iunie 2011
Astfel, numarul de abonati de cablu digital a crescut de sase ori la aproape 315.000 de utilizatori. Pe de alta, serviciile de televiziune digitala prin satelit (DTH) aveau in iunie 242.000 de clienti, mai mult cu 86% fata de primul semestru din 2008.
In timp ce UPC a continuat sa scada in ultimii ani, principalii operatori RCS&RDS si Romtelecom au castigat continuu abonati prin crestere organica sau prin achizitii de operatori mai mici.
Evolutia veniturilor si a numarului de abonamente UPC Romania intre iunie 2008-iunie 2011
Sursa datelor din tabel: Liberty Global.