23 Februarie 2006

Telefonul care schimba viziunea despre afaceri

Granita dintre internet, televiziune, muzica si telecom devine invizibila in noua generatie de terminale
Super 3G. Ceea ce era o promisiune anul trecut la Cannes a devenit realitate la congresul mondial 3GSM din Barcelona: viteze de transfer a datelor de aproape zece ori mai mari in retelele de telefonie mobila. Abia acum industriile telecom, media, cea muzicala sau de publicitate se afla in fata provocarii de a-si schimba unele modele de business.

Intr-un show de televiziune de genul “Surprize, Surprize...”, asistenta prezentatorului inmaneaza microfonul unui tanar. Acesta il ia, il duce la ureche si incepe sa vorbeasca la el ca la telefon. Oamenii din sala rad, asistenta incearca sa indrepte situatia, dar tanarul, sub imperiul emotiei, duce din nou microfonul la ureche. Scena, inclusa intr-o prezentare Ericsson de la Congresul mondial al telefoniei mobile 3GSM, chiar e amuzanta. Dar, dincolo de asta, arata, de fapt, cum ne-a modificat telefonul mobil modul de viata, comportamentul, reflexele. si asta nu inseamna nimic in comparatie cu “revolutia mobila” pe care o anunta industria telecomunicatiilor.

“Comportamentul oamenilor se va schimba din nou. Reflexul nu va mai fi acela de a tine telefonul la ureche, ci de a-l duce in fata ochilor”, crede Kurt Sillen, vicepresedinte al Ericsson, lider mondial in furnizarea de tehnologie, echipamente si servicii pentru industria de telecomunicatii. Motivul e simplu. Cine mai iese azi din casa fara sa aiba mobilul la el?! Iar producatorii de telefoane, furnizorii de echipamente si operatorii telecom, in cautare de modalitati de a-si creste veniturile, vor “inghesui” in carcasa mobilului aproape orice. Programe de televiziune, muzica, posturi de radio, mesagerie, birou mobil, portofelul pentru cumparaturi.
Publicitate TV pe telefonul mobil

Pentru prima data in istoria industriei telecom, liderii primilor sase operatori de telefonie mobila, China Mobile, Vodafone, Telefonica Moviles, Orange, T-Mobile si Telefonica Italia Mobile (TIM), s-au asezat la aceeasi masa, in Barcelona, pentru a anunta lansarea unei platforme comune care sa permita un serviciu universal de mesagerie instant intre utilizatorii tuturor retelelor. Primul test al serviciului, similar cu Yahoo! Messenger sau MSN, a fost efectuat in Franta intre retelele Orange, SFR (Vodafone) si Bouygues. “Serviciul a atras in doar cateva luni circa 100.000 de utilizatori si va fi lansat comercial in urmatoarele luni pe pietele din Marea Britanie, Romania si Olanda”, a anuntat Sanjiv Ahuja, directorul general al grupului Orange. In continuare, operatorii vor cauta modalitati de a integra si comunicarea cu Yahoo, MSN sau America Online (AOL), dupa modelul dezvoltat de Vodafone cu Microsoft pentru serviciul MSN.



Citeste si