16 Martie 2006

Google s-ar putea sa fie obligat sa furnizeze informatii autoritatilor americane

Google, cel mai utilizar motor de cautare din lume, s-ar putea sa fie obligat sa ofere informatii despre cautarile utilizatorilor sai. Gigantul Internetului se afla in proces cu Departamentul de Justitie al SUA, care a solicitat companiei americane o lista a tuturor termenilor cautati pe Google in decursul unei saptamani, precum si o monstra de 1 milion de adrese de Internet indexate de motorul Google.

Judecatorul James Ware, cel care analizeaza acest caz, a declarat, citat de Reuters, ca inclina spre a da castig de cauza autoritatilor, mai ales dupa ce acestea au diminuat solicitarile cu 95%. Astfel, din cele un milion de adrese solicitate initial, autoritatile americane s-ar multumi cu 50.000 din care doar 10.000 vor fi analizate, numarul cautarilor fiind si el de asemenea redus de la totalitatea cautarilor in intervalul unei saptamani la 5 000, analizate urmand sa fie doar 1 000 dintr-acestea. Judecatorul a declarat ca noii termeni ai acestei solicitari o fac acceptabila, Google urmand a fi obligata sa ofere aceste informatii daca nu va incheia o intelegere amiabila cu autoritatile americane. De asemenea, administratia va suporta plata salariatilor Google care vor sorta informatiile solicitate, astfel fiind eliminata o alta nemultumire a companiei americane.

Google nu s-a pronuntat inca asupra acestei noi variante de incheiere a procesului, teama de incalcarea intimitatii utilizatorilor existand in continuare, chiar daca volumul informatiilor a fost sever micsorat. La prima infatisare in acest proces, avocatii Google argumentasera decizia de a refuza solicitarea administratiei prin incalcarea dreptului la intimitate al utilizatorilor sai, informatiile extrase putand de asemenea sa fie folosite ca secrete comerciale. Google se teme de fapt ca furnizarea informatiilor solicitate va duce la o scadere a numarului de utilizatori ai motorului sau, si implicit a incasarilor, veniturile companiei americane fiind reprezentate in proportie de 99% de platile advertiserilor.



Citeste si