8 Aprilie 2006

Cartea, vedeta Internetului in UE

Aproximativ 23% din populatia Uniunii Europene a utilizat anul trecut Internetul pentru achizitionarea de servicii sau bunuri.

7,9% dintre europenii care au facut tranzactii online si-au cumparat carti, reviste sau manuale, potrivit unui studiu al Biroului de Statistica al Uniunii Europene, Eurostat, citat de MEDIAFAX.

In afara de bunurile mentionate, europenii au mai achizitionat servicii de turism, 7,8%, articole de imbracaminte si sportive, 7,5%, si produse media, precum filme si muzica, 7,4%. Pe ultimele locuri ale clasamentului s-au plasat alimentele, 2,3%, si serviciile financiare si de asigurare, 2,2%.

In ceea ce priveste repartizarea geografica, clasamentul este condus de tarile nordice. Astfel, 50,3% dintre suedezi au utilizat Internetul pentru cumparaturi, urmati de danezi, in proportie de 48%, si de britanici si islandezi, fiecare cu aproximativ 44%.

La polul opus s-au situat statele baltice. Lituanienii au facut cumparaturi pe Internet in proportie de 2,2%, letonii - 4,8%. Tot printre ultimele tari din clasament s-a situat si Grecia, 2,5%. Dintre locuitorii statelor central si est-europene, 9% dintre slovaci au achizitionat marfuri si servicii prin intermediul Internetului, in timp ce doar 5,5% dintre cehi au utilizat magazinele virtuale.

Virsta-tinta: intre 25 si 54 de ani

Potrivit Eurostat, 28,4% dintre europenii cu virste cuprinse intre 25 si 54 de ani si-au facut cumparaturile pe Internet, orientindu-se in principal catre carti, reviste si servicii de turism.



Citeste si