29 Aprilie 2006

Se pregateste Microsoft de marele atac?



Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, a raportat pentru Q1 o crestere spectaculoasa a profitului, insa analistii apreciaza ca in acest moment compania a trimis un semnal de crestere a investitiilor care ar putea reprezenta indicatia ca se pregateste de un asalt impotriva rivalilor Google si Yahoo, scrie New York Times.

Astfel, Microsoft a anuntat o crestere cu 16% a profitului net in trimestrul incheiat la finele lunii martie, la 2,98 miliarde de dolari, echivalentul a 29 de centi pe actiune, dar tinta de profit pentru anul fiscal care va incepe la 1 iulie este sub estimarile analistilor, adauga publicatia mai sus amintita.

In acelasi timp, veniturile companiei au crescut cu 13 procente, pana la nivelul de 10,9 miliarde de dolari.

Directorul financiar al companiei, Chris Liddell, a declarat ca veniturile si profitabilitatea s-ar putea reduce, pe termen scurt, in urma cresterii costurilor si a investitiilor, dar a precizat ca acestea sunt importante pentru dezvoltarea companiei pe termen lung.

Totodata, veniturile vor fi afectate de majorarea costurilor privind lansarea de noi produse si de cresterea productiei de console de jocuri Xbox 360.

Compania intentioneaza sa lanseze noi versiuni ale sistemului de operare Windows si a pachetului de aplicatii Office in ianuarie 2007, iar analistii previzioneaza o diminuare a cererii de computere personale in perioada premergatoare lansarii.

Totodata, Microsoft intentioneaza sa majoreze oferta de software vandut prin intermediul Internetului, pentru a concura cu Google, Yahoo si Salesforce, afirma specialistii.

Vanzarile Xbox 360 au inregistrat o crestere semnificativa in ultimul trimestru, dar au generat costuri importante. Microsoft a schimbat inspre bine la peste 5 milioane, tinta privind numarul de unitati vandute in anul fiscal care se va incheia la finele lunii iunie.

"Este vizibil ca Microsoft declara razboi celor de la Google, si incearca sa aduca o serie de imbunatiri serviciilor online," considera analistul Eugene Munster.

Microsoft si-a anuntat prima intentie de a ataca Google pe o noua piata a cautarilor pe Internet prin lansarea unui motor de cautare Windows Live Academic Research, care le ofera utilizatorilor posibilitatea sa caute pe Internet documente si articole de specialitate.



Citeste si