3 Ianuarie 2013

Windows 8 mizeaza pe ecranul tactil , dar clientii nu sunt interesati de aceasta functie



Desi interfata touch este una dintre cele mai importante caracteristici ale Windows 8, imbogatind semnificativ experienta utilizatorului, numarul clientilor care cumpara computere cu ecran tactil este extrem de redus, din cauza ofertei deficitare si a pretului mai ridicat, scrie Mediafax.

Doar 5% dintre laptop-urile cu Windows 8 vandute de la aparitia sistemului de operare (sfarsitul lunii octombrie) pana la 15 decembrie au fost echipate cu ecran tactil, potrivit datelor NPD Group, preluate de CNN Money.

Utilizarea Windows 8 fara ecran touch este posibila, insa este ca si cum utilizatorul ar arunca la gunoi telecomanda unui televizor si s-ar ridica de pe canapea de fiecare data cand vrea sa schimbe canalul, noteaza CNN Money.

Producatorii de PC-uri au adus insa pe piata un numar redus de modele echipate cu touchscreen. Spre exemplu, la Best Buy, unul dintre cei mai mari retaileri americani, numai 30 din cele 700 modele de laptop-uri disponibile au ecran tactil. Doar doua dintre acestea sunt in lista cu cele mai bine vandute produse din ultima perioada.

O alta problema este pretul laptop-urilor cu touchscreen, sensibil mai ridicat decat in cazul modelelor mai simple. In SUA, un laptop cu ecran touch costa cu pana la 150 de dolari mai mult decat unul similar, insa fara touchscreen.

Diferenta de pret ar putea parea mica, insa ecranul touch ar putea fi o caracteristica neglijabila in opinia clientilor.

Microsoft a pus accentul pe interfata touch in campania de promovare a Windows 8.

Integrarea puternica a ecranului tactil simplifica si imbogareste utilizarea interfetei, dar a adus si critici sistemului de operare, recenziile de pe internet relevand ca interfata ar fi greu de utilizat in mod traditional, cu tastatura si mouse.

Oferta saraca si pretul ceva mai ridicat al laptop-urilor cu touchscreen sunt determinate in principal tot de cerere.

Pentru ca dispozitivele cu ecran tactil sunt in cea mai mare parte smartphone-uri si tablete, cererea pentru ecrane touch mai mari este relativ mica. Mai departe, cererea este determinata de mentalitatea consumatorilor, care sunt obisnuiti sa utilizeze PC-ul cu tastatura si mouse, rata de adoptare a laptop-urilor cu ecran touch fiind astfel relativ redusa.



Citeste si