25 Ianuarie 2013

Viitorul televiziunii, mai aproape decat ne imaginam: cat ne mai desparte pana la holograme?



In Romania inca nu exista servicii Pay per View sau servicii online de streaming si inchiriere filme de inalta calitate precum Hulu, Netflix sau Amazon Prime, insa tehnologia necesara pentru implementarea acestora si altor tehnologii este disponibila. Putem privi spre ce se intampla in prezent in SUA si sa ne imaginam ca in doar cativa ani vom avea in case televizoare flexibile ce se vor incadra perfect in decor, holograme si emisiuni ce pot fi minimizate si mutate dupa placul nostru, de pe tablete.

Televizoarele lasa loc ecranelor mobile

Viitorul televiziunii este unul ce elimina aproape complet pasivitatea privitorului ce in prezent se multumeste cu a schimba canalele si a astepta ca emisiunile sa se succeada. Cisco, alaturi de experti din industrie, a realizat 10 previziuni privind televiziunea viitorului. Televizoarele lasa loc ecranelor mobileIn curand, vom putea privi pe orice suprafata plata. Continutul va putea fi micsorat sau marit dupa placul nostru si mutat pe suprafata plata a ecranului in ce colt/pozitie dorim. Peste putini ani ecranele flexibile vor fi lansate pe piata si, in timp, din ce in ce mai multi oameni si le vor putea permite. In viitorul ceva mai indepartat vom putea vorbi de holograme.


Televizorul tau te urmareste

Oriunde te vei duce, fie la bucatarie, fie in baie in fata oglinzii, vei putea accesa emisiunile preferate sau continua sa vezi meciul de fotbal la care ai inceput sa te uiti in sufragerie. Plateste o singura data si ai posibilitatea sa vezi filmele dorite oriunde, oricand. Drepturile asupra continutului se vor regasi pe orice device.


E real sau e televizor?

Evolutia tehnologica va include noi experiente senzoriale in televizor. Practic, vei putea mirosi mancarea gatita, simti aerul cald din desert si auzi mult mai clar ceea ce se intampla pe ecran. In viitorul foarte apropiat vom vorbi de 3D fara ochelari apoi de ecran 8k.


Nu te limita la a fi spectator, implica-te!

Personajele vor “prinde viata” si utilizatorii vor putea interactiona cu ceea ce se intampla pe ecran. Scenele vor putea fi filtrate astfel incat, de exemplu, copiii sa nu vada secventele violente. De asemenea, implicarea privitorului va avea impact asupra actiunii, filmele devenind, practic, similare cu unele jocuri video.


Reclamele devin personale

Reclamele la televizor vor fi, ca cele de pe Internet, contextualizate, targetate in functie de preferintele tale anterioare. Calupurile publicitare vor fi inlocuite de reclame plasate subtil in emisiuni – de exemplu personajul principal din filmul pe care il urmaresti va conduce o masina pe care doresti sa ti-o cumperi.


Dispar canalele traditionale?

Vom urmari streaming personalizat si vom accesa continut prin search. Emisiunile preferate iti vor fi recomandate in functie de ceea ce ai urmarit anterior.




Citeste si