25 Ianuarie 2013

Profitul Microsoft a scazut, dupa investitii mari in marketing si produse



Profitul Microsoft a scazut cu 3,7% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 6,38 miliarde de dolari, desi veniturile au urcat cu 2,7%, la 21,46 miliarde dolari, dupa cresterea investitiilor si cheltuielilor de marketing pentru Windows si platformele mobile promovate de companie.

Perioada octombrie-decembrie reprezinta la Microsoft al doilea trimestru al anului fiscal 2012-2013. In perioada corespunzatoare a anului anterior, compania din Redmond a raportat venituri de 20,88 miliarde de dolari si un profit net de 6,6 miliarde de dolari.

Afacerile au fost sprijinite pe finalul anului trecut in special de cererea din partea companiilor, iar rezultatele au fost usor peste estimarile analistilor, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.

Microsoft deruleaza investitii masive pentru a se afirma pe piata smartphone-urilor si tabletelor, dominata de Google si Apple. Vanzarile de PC-uri traditionale sunt in scadere, consumatorii preferand in numar tot mai mare gadget-urile mobile.

Cheltuielile cu vanzarile si marketingul au crescut la Microsoft cu 15% in perioada analizata, la 4,31 miliarde de dolari, in contexul lansarii sistemului de operare Windows 8 si a tabletei Surface. Compania a investit in aceasta perioada 2,53 miliarde de dolari in cercetare si dezvoltare, cu 6,6% mai mult decat cu un an in urma.

Actiunile Microsoft au scazut cu 1,4% in sesiunea de tranzactii electronice de joi seara de la New York.

Vanzarile diviziei Windows au urcat cu 24%, la 5,88 miliarde de dolari, datorita lansarii Windows 8 si investitiilor efectuate de companii pentru actualizarea sistemelor software, in conditiile in care unii clienti corporate ai Microsoft utilizeaza inca Windows XP, produs aflat pe piata de 12 ani.

Veniturile viitoare estimate de Microsoft din contractele multianuale incheiate cu clientii corporate au ajuns la 19,8 miliarde de dolari.



Citeste si