29 Ianuarie 2013
Predictiile Deloitte despre cum va arata 2013 in tehnologie: triplarea serviciilor 4G, crestere a publicitatii mobile si miza pe 4K
Anul 2013 se anunta cum nu se poate mai bun pentru industria tehnologica: expertii mizeaza pe o serie de cresteri semnificative cu precadere in zona serviciilor de date 4G LTE, o crestere a publicitatii pe zona mobile dar si implementarea tehnologiei 4K pentru televiziune. Care sunt cele mai importante predictii ale anului, conform Deloitte TMT Predictions, in slide-urile de mai jos!
Triplarea numarului de abonati 4G
Baza abonatilor este estimata sa se tripleze la 200 de milioane, pana la sfarsitul anului, veniturile aferente tehnologiei LTE reprezentand aproape 10% din veniturile totale rezultate din servicii.
Utilizarea tehnologiei LTE va fi mai degraba evolutiva, decat revolutionara, considera analistii Deloitte: beneficiile majore ale tranzitiei de la 3G la LTE fiind performanta imbunatatita fata de aplicatiile existente, de la utilizarea postei electronice la actualizarea retelelor sociale.
Crestere a publicitatii mobile cu 50%
„In contextul divizarii publicitatii pe dispozitivele mobile si tablete, agentiile trebuie sa ia in calcul forme de promovare specifice: fisiere video sau jocuri interactive pentru telefoanele smart sau continut special creat si folosit anterior pe PC-uri, pentru tablete”, sustin reprezentatii companiei de consultanta.
Potrivit Deloitte, publicitatea pe telefoane mobile va genera anul acesta venituri de 4,9 miliarde de dolari, respectiv 3,4 miliarde de dolari pe tablete. Prin contrast, venitul per unitate indica o dinamica diferita, fiecare tableta generand 7 dolari, in timp ce un telefon smart – 0,6 dolari.
Miza pe tehnologia 4K
Implementarea tehnologiei 4K se va intinde pe mai multi ani, 2013 fiind doar un inceput timid, estimeaza consultantii Deloitte.
Probabil ca nu se vor realiza emisii in acest standard, iar televizoare compatibile vor fi disponibile la preturi intre 15.000 si 25.000 de dolari.
PC-urile, 20% din piata
„Consumatorii din Romania dovedesc deja de mai multi ani ca au un apetit foarte ridicat pentru produsele si serviciile TMT, asimiland rapid toate noile tehnologii si beneficiile pe care acestea le ofera”, spune Ahmed Hassan, managing partner Deloitte Romania si liderul echipei specializate in cele trei industrii.