Condruz, Toshiba: Vrem ca televizoarele sa ne aduca 40% din afacerile pe 2013
Managerul nu a oferit date despre cifra de afaceri a companiei pe piata locala.
„In Romania, potentialul de vanzare este unul ridicat, tinand cont de faptul ca in peste jumatate dintre locuinte inca se afla un televizor CRT (n.red. cu tub catodic). Este astfel normala aparitia dorintei de actualizare. Pe langa televizoare, ne dorim de asemenea sa dezvoltam local mai multe categorii de produse in acest an: storage (HDD, Flash), tablete, echipamente foto-video si echipamente audio-video (DVD, Bluray, soundbar). Pe toate aceste categorii, Toshiba are o prezenta semnificativa pe plan mondial. Ne dorim acelasi lucru si pe plan local”, explica managerul. Laptopurile aduc 90% din cifra de afaceri a Toshiba Romania Cel mai important segment pentru Toshiba Romania, cel de laptopuri, a adus 90% din afacerile companiei anul trecut. Compania a vandut anul trecut in jur de 44.300 de laptopuri, mai putin cu aproape 3.000 fata de 2011, ajungand astfel la o cota de piata de 8,2%
Toshiba a targetat in ultimii ani sa ajunga la o cota de 10% din piata de laptopuri, cu un focus pe zona consumer. Conducerea companiei estimeaza ca anul acesta va trece de acest procent.
„Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut putem spune ca cererea utilizatorilor pe Toshiba a crescut cu aproximativ 5-10%, insa pe fondul unei scaderi usoare a cererii in piata de laptopuri. Deocamdata este prea devreme pentru a estima corect trendurile din piata in acest an”, mai spune Condruz.
Din luna mai anul trecut Toschiba lucreaza cu un singur distribuitor in Romania, cu Skin Media. Totodata, 20% din vanzarile Toshiba in Romania sunt prin magazine online. Vor sa creasca cu 50% pe segmentul de ultrabook-uri in 2013 Cea mai vanduta serie Toshiba anul trecut in Romania a fost C855, la un pret de aproximativ 2.300 de lei. Pe de alta parte, un alt produs care a generat vanzari peste asteptari a fost ultrabook-ul Portege Z830, un dispozitiv premium care poate fi cumparat la preturi intre 4.500 si 5.000 de lei.
„Anul trecut am vandut aproximativ 3.000 de ultrabook-uri Toshiba, iar anul acesta avem in plan cresterea vanzarilor cu peste 50%”, afirma managerul Toshiba.
Cele mai vandute produse Toshiba au fost anul trecut intre 1.500-2.500 de lei. Portege sau Qosmio, preturile la produse ajung pana in zona de 8-9.000 de lei. Piata de laptopuri creste cu 5-10% anul acesta Piata de laptopuri a fost de circa 540.000 de unitati anul trecut, in crestere cu 11,1% comparativ cu 2011, conform datelor companiei de cercetare International Data Corporation.
„Pe fondul introducerii tabletelor, per total, in 2013, vom vorbi probabil de o scadere de cateva procente la nivel de numar de unitati vandute, iar cele mai cautate laptopuri vor fi tot cele entry. Insa, ne asteptam spre finalul anului la o usoara crestere a pietei, avans care va veni din introducerea in piata a mai multor laptopuri cu ecran tactil si a celor cu un format subtire si luminos. In 2013 ne bazam pe o crestere a pietei de laptopuri intre 5-10%”, explica Lucian Condruz.
Biroul local al Toshiba in Romania este format din trei oameni.
Toshiba si Dell sunt singurii producatori dintre primii zece jucatori de pe piata locala de laptopuri care au inregistrat scaderi anul trecut. Brandurile cu cele mai mari vanzari in Romania sunt Acer (cu o cota de piata de 24,4%), Asus (20,4%) si HP (17,9%).