24 Aprilie 2013
Consumatorul din viitor: la ce sa ne asteptam in anii care urmeaza
Tehnologia va continua sa evolueze cu o viteza uimitoare, iar aceasta va depinde intr-o foarte mare masura de conexiunea la internet si de dispozitivele dependente de acest serviciu. Viitorul consumator va fi influentat de schimbari, dar se va adapta din mers tendintelor. Potrivit celui mai recent raport al Visa Europe, informatia in format digital va fi cea mai importanta moneda. La ce sa ne asteptam in anii ce urmeaza, in slide-urile urmatoare!
Mai multa tehnologie
“Ar putea exista o explicatie rationala pentru solutiile bazate pe cloud in unele situatii, dar cardurile fizice vor continua sa faca parte din viata noastra multi ani de acum inainte, in conditiile in care sunt mici, sigure si nu raman niciodata fara curent sau fara acoperire. Prin urmare, reteaua de POS-uri va continua sa justifice realizarea de investitii”, se arata in raportul Visa Europe, unul dintre cei mai importanti producatori de carduri si sisteme de plati din lume.
Potrivit datelor Visa Europe, volumul vanzarilor de smartphone-uri ar trebui sa atinga un miliard de unitati vandute pana in 2016, de peste doua ori mai mult decat nivelul din 2011.
Volumul vanzarilor de tablete din perioada sarbatorilor de Craciun a crescut cu 330% in 2012 fata de anul precedent, o statistica ce indica o tendita clara asupra obiceiurilor de consum.
Securitatea, o chestiune critica
Securitatea este o chestiune critica. Intr-o lume tot mai automatizata, oamenii trebuie sa fie identificati in mod automat intrucat asigurarea unor servicii personalizate, la cerere, necesita ca furnizorul de servicii sa identifice persoana, locul in care aceasta se afla si ce face.
“Pana in prezent, industria de plati s-a bazat in principal pe o combinatie intre doua metode de autentificare: a cardului si a posesorului acestuia. Utilizarea de solutii de analiza mai bune si mai rapide reprezinta o oportunitate pentru a combina cele doua metode de autentificare. In centrul motorului de autentificare ar putea sta un sistem de scoring in timp real, care sa utilizeze un profil complet al fiecarui client”, potrivit raportului.
Asteptarile consumatorilor sunt din ce in ce mai mari
"Presiunea va continua sa creasca. Prin urmare, ca si industrie, trebuie sa ne pregatim pentru un scenariu in care consumatorii isi doresc din ce in ce mai mult in schimbul a tot mai putin. Ei vor servicii create special pentru ei, furnizate cand si unde isi doresc. Ei vor ca totul sa functioneze intotdeauna fara erori si ca furnizorul sa isi asume intreaga responsabilitate pentru orice ar putea nu mearga conform planului, indiferent de circumstante”, se mai arata in raport.
Datele, cea mai valoroasa "moneda" a economiei digitale
"Pentru a le valorifica trebuie sa castigam si sa mentinem increderea. Alte industrii au putine informatii despre ceea ce se intampla in afara domeniului lor de activitate. Prin contrast, un furnizor de plati de succes poate deduce exact unde, cand, cat de mult si pentru ce sunt cheltuiti banii. Iar volumul acestor informatii si, bineinteles, valoarea lor cresc pe masura ce numerarul si cec-urile sunt treptat inlocuite”, se mai precizeaza in raportul Visa Europe.
O colaborare pentru incurajarea de inovatii sigure
"Deseori, vedem ca anumite solutii sunt lansate in graba si nu se ridica la nivelul asteptarilor pietei. Trebuie sa intervenim si sa stabilim anumite conditii. (…) Visa Europe, alaturi de toate celelalte sisteme de plati, ar trebui sa se deschida catre comunitatea de dezvoltatori. Ar trebui sa facilitam accesul la platformele noastre si sa stabilim standarde si API comune. In acest fel putem deschide calea catre noi solutii inovatoare”, se mai spune in raport.
Super oameni, super tehnologii
Una dintre aceastea va fi cea care tine de shopping-ul augmentat, o industrie care incet-incet capata contur, dar care peste ani va reprezenta una din principalele surse ale cumparaturilor.
Un prim pas in aceasta directie au inceput gigantii din industrie sa faca dezvoltand tehnologia de tipul Google Glass, care ar putea schimba cu totul felul cum sunt percepute lucrurile pe Pamant.
Succesul bazat pe ecosisteme
Companiile care obisnuiau sa isi dezvolte business-ul pe “verticala” pot considera acest model deja invechit. Secretul sta de-acum in dezvoltarea produselor si serviciilor pe orizontala, prin furnizarea de solutii si servicii complete.
Internetul este unul din principalii factori in jurul caruia se concentreaza aceasta dezvoltare, iar daca ne uitam la cateva companii din domeniu precum Amazon, Appe, Facebook sau Google ne putem da seama ce inseamna cu adevarat aceasta strategie.